Medicijnen Voor Parkieten

Gestart door cezanne, december 22, 2005, 12:37:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cezanne

hallo allemaal,
ik heb een vraagje over het geneesmiddel gezasept, dit is een geneesmiddel om diverse infectieziekten zoals ingewandsstoornissen,verkoudheid en longonsteking tegen te gaan. omdat mijn parkietjes allebei zo niesten heb ik dit gekocht bij de dierenwinkel en als curatieve (genezende) behandeling, behandeld. dat was 14 dagen 5 druppels op een eetlepel. ze drinkte er allebei gelukkig gortig van al denk ik niet dat die hele theelepel naar binnen is gegaan, is dit erg?
dan heb ik nog een vraag nu de twee verlopen zijn. moet ik het dan nog preventief (voorkomen) behandelen en dat is tweemaal per week drie theelepels in een halve liter water vermengen. of word dit dan te veel?

ook heb ik nog voor de zekerheid multivit voor vogels gehaald (voorheen vitavit) die ik ook wil toedienen maar ik weet niet of dat samen met gezasept gegeven mag worden bijv: om de dag. di en do gezasept en de rest van de dagen die multivit.
is er iemand die hier meer van weet??
alvast bedankt,
gr. cézanne.

Parkieten-Freak

#1
Ik ken de samenstelling van gezasept niet. Wat zijn de bestanddelen?


cezanne

bevat:
lodium 0.4
salicylzuur 0,6
Fenol 0,3

Parkieten-Freak

#3
Aha, Gezasept is dus een antiseptisch middel.
Ik ben er persoonlijk niet kapot van, en met name omdat er Phenol inzit.
Phenol is eigenlijk een heel oud middel dat eigenlijk (naar mijn mening) niet meer gebruikt zou mogen worden door mens en dier. Kijk maar eens bij "fysische eigenschappen".
Het kan het DNA beschadigen en het is (onverdund) bijzonder etsend.
De concentratie in Gezasept is natuurlijk veel en veel lager, maar de hoeveelheid Phenol is nog zeker aantoonbaar.

Vitaminedruppels vind ik persoonlijk ook niet nodig, TENZIJ de dierenarts ze voorschrijft. Als je vogels gezond eten, hebben ze namelijk geen vitaminepreparaten nodig. ;)


cezanne

okee! ik heb 't even gelezen maar ik zal t niet meer gebruiken..
bedankt voor de tip ik wist hier namelijk niets vanaf.
mijn parkietjes eten niet zoveel groente en fruit. dus misschien dat ik wel een beetje multivit in hun eten doe..
ik maak wel groente en fruit klaar maar vaak raken ze t niet eens aan.
dus vind t wel belangrijk dat ze iets van vitaminen binnen krijgen toch?
maar die gezasept zal ik niet meer gebruiken tenzij de dierenarts dit voorschrijft.
groetjes cézanne