Hagen Vision 210 Kooi

Gestart door thexfile, december 22, 2005, 14:39:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi ik was aan het googelen en kwam deze kooi tegen...

ziet er mooi en erg praktisch uit.

wilde vragen of er mensne zijn die er allicht ervaring me hebben of dat er op / aanmerkingen zijn aan deze kooi ??

ik heb opzig nl al een lekker grote... deze is zelfs 5 cm kleiner , maar er is ook weer geen diepe bak die loze ruimte in neemt dus blijft een beetje gelijk...

hij sprak me wel aan vanwege:

- hij er mooi uit ziet.

- mede omdat hij op een standaarst staat waar ik veel vogel spullen zoals het voer etc. in kwijt kan.

- ook omdat ze zeggen dat er dus geen voer door de hele kamer word versprijd etc....

en ja vind mijn vogels wel lief maar ze eten net als koekiemonster  :glare:

dus weet iemand meer als mij ?? hoor het graag...

p.s. hoor ook graag wat jullie er van vinden...

hagen vision


Caradow

Ik ken deze kooien niet, dus heb er geen ervaring mee maar zie wel wat puntjes...

Door de grote plastic delen is er dus veel minder traliewerk om te klimmen en dergelijke...

De plastic delen zullen minder helder worden door gebruik en schoonmaak en zullen er dus na een tijdje zeker niet meer mooi en helder uitzien. Geeft de kooi dan een versleten uiterlijk..

Tja en verder... smaken verschillen... je moet de kooi echt mooi vinden om hem te plaatsen.

Is er ook bekend of de kooi in Nederland te verkrijgen is en wat de prijs is?


Mij lijkt het niks... en ik denk dat de prijs ook heel erg hoog zal liggen...

Parkieten-Freak

#2
Ik ben het met Caradow eens. Op zich ziet het er leuk uit, maar hij lijkt me niet praktisch. Met name het plastic: ik denk ook dat het dof wordt.
(De bak van Croky's kooi (Ferplast) is ook doorzichtig, maar is na 2 jaar niet meer mooi helder).
Verder: weinig klimruimte en de kooi lijkt hij me niet praktisch om schoon te maken.
De zuil om voer in te bewaren is misschien wel handig, maar persoonlijk vind ik het ontwerp niet fraai, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk. ;)


Sara

#3
Ik vind het geen misse kooi,maar als je dan gaat denken aan het gebruik ervan vind ik zoals caradow en parkietenfreak zei,ook dat het na een tijdje er niet meer echt mooi zal gaan uitzien.Al zou het handig zijn als er echt geen voer meer langs de kooi viel natuurlijk aangezien na een weekje hier een berg rommel langs de kooi ligt en ik dan grommel krijg van m'n mama :blush:
Maarja,dat ik dat moet opvegen vind ik nu ook niet echt erg voor m'n vogeltjes heb ik dat zeker over :)..Maar het lijkt me ook niet echt leuk op in te zitten en de parkieten gaan ook zeker eens tegen eht plastiek aanknallen in het begin omdat het lijkt alsof het open is net zoals een raam wat eigenlijk toe is..En op de site staat het dat het volgens wetenschap getest is wat het beste is voor vogels enzo..Zo en ik een tijdje geleden ook aangekomen,ik kocht een hamsterkooi ook wetenschappelijk getest enzo en dan ook erg duur.HEt was ooke een heel dichte kooi van zo'n plastiek zoals de vogelkooi.Het plasteik is wel nooit echt vies geworden omdat ik elke week er eens goed over veegde.maar m'n hamster die erin zat vond de kooi alles behalve leuk.Zo zie je maar hoe je aankomt met zo'n kooien die volgens wetenschappelijk onderzoek gemaakt zijn.Ik weet niet of dit in het geval ook zo is maar ik zou het risico zeker niet nemen..

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

thexfile

#4
mmmmm allemaal goede opmerkingen....

wat betrefd de prijs ik heb hem bij de duitse otto gezien voor 149 euro als het goed is , wat niet goedkoop is , maar de pagoda kooi van ferplast die ik nu heb was ook 100 euro en dan had ik wel geen standaard....

dus ja bij mij staat hij op de workmate met een doek er over die om de zoveel tijd in de was gaat.... is niet echt fraai....

maar sinds ik parkieten heb ben ik wel steeds bezig met hun gedrag te bustuderen en bijv welke stokken op welke plaats moeten.... ik heb zelfs een min hoogte eenheidsmaat gekrieeerd van min 7 spijlen hoog.... als je stokken dus zo hangd met die hoogte dan maken ze ( bij mij ) het meeste gebruik van die dingen....

maar zo ben ik dus ook gaan denken of het nu niet beter kan want vele kooien en spulletjes hebben te weten over..... waaronder dus dat voer probleem....

nu weet ik wel dat dat er bij komt , maar zeg nu zelf als je elke week met je stofzuiger een goede hoop zaadschelpjes moet opzuigen dan ga je tog denken...
ze droppen het wel mooi net voor de kooi , maar je loopt het door het hele huis en als je het opruimt licht er de volgende dag weer een boel :-S

moet zeggen ik vind hem dus wel mooi... misschien licht dat aan mij omdat ik zelf kwa werk in de bouw en architektuur zit..... en ja ik hou wel een beetje van modern design en van het optimalizeren van ruimte en vorm en zo , en daar laten veeeeeeeel kooien te weten over....

ze zijn gewoon onpraktisch gemaakt en hebben zoals de ferplast enorme loze ruimtes waar nooid een vogel een voet in zet... terwijl simple dingen zoals het verlagen van bijv een deur er voor zou zorgen dat als je een badje laag bij de bodem van de kooi hangd ze dus wel daar beneden komen....

denk zelf niet dat een kooi zoal deze de "perfect" kooi is , gezien de vogels in de beste instantie natuurlijk in de vrije natuur behoren.... maar het is een goed begin en er is tenminste iemand die een andere gedachte er over heeft in plaats van de eenheidsworst....

zelf zou ik er hier en daar nog wat dingen aan willen verbeteren en dank ook dat hij dan beter verkoopt...

p.s. denk bijv bij de doorzichtige delen aan de buitenkant te beplakken met gekleurde tape of beschilderen met natuurverf... of gewoon heel simpel door met je dremel van de doorzichtige delen een matglas effect te crieeren....

Sara

Van dat beschilderen voor een matglaseffect lijkt me helemaal geen goed idéé..Een kooi die lijkt op een circustent daar zou ik niet graag ik willen wonen lijkt me zo..Ik zou er denk ik een beetje gek in worden..Maar of grasparkieten dat leuk zouden vinden ik heb er geen idéé van tlijkt me alleen niet echt leuk om in te wonen..

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

#6
Tja, als de zaadhulsjes het probleem zijn.....
Hier liggen ook regelmatig wat veertjes en zaadhulsjes buiten de kooi.
Geeft toch niks? Gewoon even opdoen en klaar.
Eventueel zou je een soort bak met een opstaande rand van een paar centimeter kunnen maken waar je de kooi inzet. Zaadhulsjes vallen dan vanuit de kooi in de bak.

Wat bedoel je trouwens met het badje? Hangt het te hoog in de kooi?


Caradow

Wat bedoel je met loze ruimtes... Ik heb een mooie grote kooi en als mijn vogels in de kooi zijn, maken ze van de hele kooi gebruik... Ze klauteren de hele kooi rond en scharrelen ook over de bodem...

Het knoeien met zaad... tja, daar zijn het parkietjes voor... zo heeft elk huisdier wel wat.. we gaan een hond en kat toch ook niet kaalscheren omdat ze haren verliezen!

Volgens jou zijn de kooien die er nu in de winkels zijn niet goed genoeg? Ze zijn niet efficient? Het enige wat ik regelmatig aan te merken heb is dat ze te klein zijn... maar verder? Nee, voor mij geen kooi waarin ze niet lekker kunnen klimmen, waar je beperkte ruimte hebt voor speelgoed en zitstokken (met 4 kleine wandjes draad heb je niet veel  mogelijkheden tot varieren he...)

Als het plastic/plexiglas mat word door gebruik, of doordat jij het hebt geverfd, ontneem je je grasje een heleboel zicht waar door je de stress van het beestje sterk vergroot. Te veel kanten waarvandaan hij niets kan zien aankomen... Laten we het over de gevolgen hiervan maar niet hebben.....

Dat ik het uiterlijk van de kooi niet kan waarderen staat los van het gemis van zijn functies, maar geef mij maar een goede kooi, helemaal van horizontaal draad, dat mijn vogels lekker kunnen klimmen en spelen als ze in de kooi zitten...
Als ik een aquarium wil, koop ik wel vissen.. Die diertjes knoeien trouwens niet met voer en bodembedekking en verliezen geen haren veren enz.. mss iets voor jou?


Sara

Ik heb de site eens doorgelezen,en ze zeggen er wel hoe handig het is om schoon te maken en met voeding ofzo..Heeft iemand de kooi al in het echt gezien?Want dat lijkt nog wel een tijdje te duren voordat de kooi in Europa is..Als je de kooi in het echt eens ziet weet je natuurlijk direct of het al dan niet een goede kooi is of niet..Is deze kooi al in Europa?Want het lijkt zo iets typisch Amerikaans van de USA ofzo..

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

thexfile

CiteerIk heb de site eens doorgelezen,en ze zeggen er wel hoe handig het is om schoon te maken en met voeding ofzo..Heeft iemand de kooi al in het echt gezien?Want dat lijkt nog wel een tijdje te duren voordat de kooi in Europa is..Als je de kooi in het echt eens ziet weet je natuurlijk direct of het al dan niet een goede kooi is of niet..Is deze kooi al in Europa?Want het lijkt zo iets typisch Amerikaans van de USA ofzo..

Groetjes
[snapback]18904[/snapback]
heb hem nog nergens in het echt gezien en het is een duits produckt...

ben al een tijdje met het bedrijf aan het mailen en de eniste manier dat je er dus kan aan komen is of via engelse / amerikaanse websites maar dfan heb je een credite card nodig....

dus heb ik ze gevraagd hoe ik er aan kan komen zonder dat dus een bedrijf wat onder rembours doet of per internet bankietren en dan gaven ze mij dit postorder bedrijf in duitsland : www.obiatotto.de

als je goggeld vind je hem daar ook onder.... zou hij 160 euro moetren kosten of zo iets meer weet ik er ook niet van jammergenoeg....

vind het wel jammer dat je er zo slecht aan komt....
denk dat er een soort kooien monopolie is of zo :-S

Ronald en Eline

Ik vind de kooi niet mooi. En wat hierboven ook verteld is, erg praktisch en slijtvast lijkt hij me ook niet. Dat zou je voor dat geld eigenlijk wel mogen eisen.

thexfile

#11
Citaat van: Ronald en Eline,Jan 6 2006, 06:36 PMIk vind de kooi niet mooi. En wat hierboven ook verteld is, erg praktisch en slijtvast lijkt hij me ook niet. Dat zou je maar wat ik mag weten van die site is hij net zo groot als mijn ferplast pagoda dus net zo veel ruimte...
vind het voor dat geld ook best wel veel en ja dat geld heb ik er nu tog niet voor over..... ze hebben vorig jaar al te veel dingen gehad..... ;-)
maar ben wel nieuwschierig er na....

vb. heb ook die ferplast flex stokken aan geschaft en dat is een super iedee geweest want dat vinden de vogels veeeeeel leuker als die houte rechte stokken...
dus ja ik heb best wel zo iets van dat er ander dingen zijn die ook heel goed kunnen werken....
vind het echt heeeeel jammer dat er niet in winkel ergens in de buurd in waar ik hem zou kunnen bekijken want dan weet je gelijk een heel stuk meer want intrenet zecht niet veel....
maar als ik het zo lees vind ik de gedachten gang er achter wel een goed iets... en das meer waar ik naar op zoek ben , dat er ook bedrijven zijn die het gedrag van huisdieren bestuderen en daar vervolgens met nieuwe dingen komen....
zal niet de 1e keer zijn dat ik iets koop voor de vogels en waar ik zo van had dat kan beter....

ex. als jullie bij mijn foto's gaan kijken van mijn kooi zien jullie dat ik 2 houtjes onder de deur heb zitten....
dit zorgt er voor dat als je de deur open klapt je dus een landings platform krijgt waar de vogels op kunnen in / uitvliegen , of waar ze vanaf naar boven kunnen klimmen.... een soort van balkon....
nu heb ik dit zelf moeten verzinnen na het bestuderen van hun gedrag , en het maakt het voor de vogels een stuk aangenaamer en het stimuleert ze om naar binnen / buiten te gaan....
het iedioote is dat me die ferplast kooi ook al bijna 100 euro gekost heeft en ik vind het eigenlijk belagelijk dat voor die prijs ferplast zelf geen pootjes op elke deur heef voorzien die kunnen uitklappen of zo( allicht van hetzelvde metaal )...
dat soort dingen erger ik me aan , waar ik zo van heb , je maakt al jaren kooien en als je echt naar vogels kijkt en bustudeert , en ik dat notabenen zelf kan verzinnen na een goede 8 maand vogels te hebben dan hadden hun dat al lang kunnen doen.... :-S
een vriedin heeft mij ook al gezecht "felix je bent gek , je bent zo in die vogels dat je ze nog beter begrijpt dan somige mensen , zou je niet zelf dingen gaan maken"
en moet zeggen soms denk ik ook zou dat niet goed zijn.... want ik begin me goed af te vragen wat die bedrijven uit voeren en waar ze naar kijken want zeg nu zelf is het werkelijk zo goed ????
heb soms het gevoel dat bedrijven vasthouden aan wat ze kennen en dat het woord "innovatie" nooid gekend is....
ben  daarom ook uitermate benieuwd naar deze kooi niet omdat ik er per see vogels in wil houden maar meer om uit te vogelen of het nu werkelijk zo vriendelijk is voor mens en dier als ze op die pagina beweren....
maar denk zelf dat er met zulke dingen schot in zit al heb ik het vermoeden dat ferplast een machtsmonopolie pozietie heeft wat betrefd dieren kooien.....
en deze ook goed gebruikt om nieuwe iedeen de kop in te drukken....
maar heb al te veel gepraat , mijn excuzes....

Parkieten-Freak

#12
Tja, wat betreft innovatie: niet elke verandering is een vooruitgang.
En inderdaad, er zou meer naar vogeleigenaren geluisterd moeten worden.
Ferplast kooien zijn verre van perfect. Ik heb zelf een Ferplast kooi, en kan zo een aantal zaken opnoemen die niet deugen of eigenlijk anders zouden moeten......
Maar goed...ik denk dat je dat toch houdt.

Zelf iets maken is zeker leuk, en eigenlijk veel leuker dan iets kant en klaar kopen.
Ik zou zeggen Felix: leef je lekker uit!

Oh ja,....je berichtjes zijn inderdaad behoorlijk lang.
Misschien dat je ze de volgende keer wat korter kunt maken, dat leest lekkerder! ;)