Grasparkiet man zoekt ander plekje

Gestart door kletskousje, maart 30, 2023, 13:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kletskousje

Door het overlijden van één van de popjes heb ik in de kooi nu 2 mannen en 1 popje zitten. Ik heb een tijdje aangekeken hoe de harmonie in de kooi zich zou herstellen. Echter wordt de vrijgezelle man nog steeds niet volledig geaccepteerd door het andere koppeltje. Het was continu jagen en strijd om het popje maar die pikorde heeft zich steeds niet hersteld. Ik heb hem even moeten scheiden om verwonding te voorkomen. Om en lang verhaal kort te maken zit hij nu wel weer bij het koppeltje in de kooi, het is wat rustiger geworden maar hij zit nog vaak alleen en wordt genegeerd. Hij is nog vrolijk en kwebbelt er op los en vraagt wel de aandacht van de anderen.  Zelf wil ik geen vierde parkiet er meer bij en omdat ik het sneu vind voor hem en een maatje gunt heb ik besloten voor hem een ander plekje te zoeken.

Het gaat dus om een mooie en vrolijke mannelijke parkiet uit 2021. Hij is niet tam, hij kan niet praten want kunstjes heb ik hem niet geleerd. Hij zou zich ook thuis voelen in een voliere. Verder is hij gewend aan heel veel ruimte in de kooi en vlieg dagelijks, met de anderen, in de parkietenkamer om zijn vleugeltjes te strekken. Ik vind het belangrijk dat een nieuw huisje, buiten uiteraard ook een soortgenootje,  hem dit ook kan bieden. Heb jij een plekje vrij voor deze lieverd stuur mij dan een berichtje. Ik kom uit de omgeving van Rotterdam en ben bereid een eind te rijden om hem te brengen. Komen halen mag uiteraard ook.

kletskousje

Na nog steeds geen geschikt plekje te hebben gevonden, er waren meerdere opties, hebben we besloten in zijn belang er een 4e parkietje bij te zetten. Er is een popje bijgekomen, hopelijk kunnen ze het goed met elkaar vinden.