GrasParkiet aan komen vliegen

Gestart door Pippy, november 24, 2022, 19:14:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pippy

Een paar weken geleden is er bij ons een Grasparkiet aan komen vliegen en wilde niet meer weg zo! Wij hebben een kooi voor haar gekocht.
Maar nu blijkt dat ze niet alles op een rijtje heeft, ik denk dat het een ADHD vogel is. (Erg bewegenlijk)
Je hoeft maar naar de kooi te wijzen of begint tegen de tralies te pikken en ketterend geluid te geven.
Ze heeft mij al eens erg gebeten tot bloedens aan toe.

Wat ze ook veel doet is een plastic plaatje van de voederbakje neurotisch knagen steeds maar weer het zelfde stukje plastic
Het vreemde als ze uit de kooi is dan is ze vrij tam, komt op mijn schouder zitten en vliegt wat rond.
We hebben wat speeltjes gekocht voor haar maar daar kijkt ze niet naar om.

Kan zo'n vogel nog lief te krijgen of is dit zonde van de tijd.

Kleintjes

Fijn dat je haar opgevangen hebt en 'n fijn thuis hebt gegeven.

Zonde is 't opvangen nooit, ogneacht of ze tam zijn of niet. Sommige vogels vinden 't niet leuk als je in de buurt van hnun huisje komt en zullen er alles aan doen om je weg te jagen. Om ze vetrouwen te geven, heb je tijd en geduld nodig. Ga er rustig bij zitten, vertel wat met je kleine vriendje, of lees iets, alles om duidelijk te maken dat je niet eng bent. Kan zijn dat 't dan niet meer zo erg is, als je in de buiurt van 't veilige huisje komt, kan ook dat 't zo blijft - dat weet je nooit.

Popjes knagen eenmaal graag, als zer ergens 'n beginnetje hebben zijn ze vaak niet meer te stoppen totdat 't klaar is (of stuk). Je kunt van alles te snipperen aanbieden, bv kartonnen eierdoosjes, lege wc / keukenrolletjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses