Verlatingsangst

Gestart door Koko2018, februari 01, 2022, 07:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koko2018

Goedemorgen,

Ik heb al een aantal jaartjes niets meer geschreven maar heb nu even hulp nodig.
Koko is een mannetjes parkiet van bijna 4 jaar oud. Hij zit nooit in z'n kooi, altijd op een tak voor het raam. Hij is erg tam en kan wat woordjes zeggen. De deur van de woonkamer staat altijd open maar de deuropening was tot nu toe altijd een grens voor Koko. Ook al zat hij op onze schouder, als we daar doorheen gingen, vloog hij terug naar zijn stok. Afgelopen week waren ze hier met het dak bezig dus hij is een paar daagjes met mijn dochter mee naar haar vader gegaan. Daar heeft hij op haar kamer ook los mogen vliegen. Maar sinds dat ze terug zijn is Koko helemaal veranderd. Hij kan geen seconde meer zonder me, zit alleen maar bij me en vliegt me overal achterna. Ook wanneer het me lukt om de woonkamer zonder hem te verlaten komt hij enkele seconden later door het huis heen gevlogen om me te zoeken. Allemaal erg schattig maar ook erg onhandig. Durf niets meer open te laten en het best lastig om het eea te doen met een parkiet op mijn schouder. Heeft er iemand tips of is de verwachting dat dit weer afneemt? Groetjes Angelique

kletskousje

dag Angelique,

Misschien dat het inmiddels al beter gaat, ik hoop het voor je en voor koko. Het lijkt mij ook best lastig inderdaad als ie alleen maar bij je wil zitten. Uit je verhaal lees ik dat hij wel een kooi heeft. Kan je 'm niet wat meer aan de kooi laten wennen? Al is het maar voor even, dan leert hij dat de kooi een veilige plek is ipv dan alleen bij jou. Lijkt mij voor de parkiet ook fijner dat als hij weer eens uit logeren moet hij zich ook prettig voelt daarin. Ik heb zelf een parkietje gehad die nooit heeft kunnen vliegen en was ook heel aanhankelijk en zat ook veel bij mij. Als ik wegging of naar boven ofzo dan zette ik hem in zijn kooi en dat vond ie prima. Ook als we visite kregen dan dook hij zijn kooi in omdat hij dat veilig vond. Het is maar een idee hoor.

succes

Kleintjes

Ik denk dat Kletskousje 't prima verwoord heeft. Is wellicht 'n optie om dat te proberen, kan in elk geval geen kwaad als hij de kooi als rustig / veilig plekje beschouwt uiteraard :)

(Heb zelf lang zitten denken, maar kreeg geen woorden gevonden :S )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses