Grasparkiet en Engelse parkiet laten paren een goede idee?

Gestart door Vleermuis02, december 12, 2021, 14:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vleermuis02

Goedemiddag mede-parkietenliefhebbers,

Sinds 4 maanden heb ik een grasparkiet(pop 2,5 jaar oud) en een Engels parkiet(man Ongeveer 1 jaar oud) bij elkaar in een kooi, de vraag is of ze wel samen kunnen paren en zo ja hoelang moeten ze nog bij elkaar zijn? Ik hoop op reacties, alvast bedankt!

Hieronder kunt u ze in de foto zien. Vorige week had ik Coco's vezels in hun nest gedaan in de hoop dat het helpt.

Parkieten-Freak

Ja, dat kan maar wanneer ze (en of ze) dat überhaupt gaan doen wordt afwachten.


Vleermuis02

De Engelse parkiet(mannetje) kan niet vliegen wegens zijn verkeerd gekorte vleugels door de oude eigenaar, heeft dat gevolgen dat ie niet kan paren??

Kleintjes

#3
Gekortwiekt (goed of fout gedaan) heeft geen invloed.
Maar.. waarom in de winter kweken? Wacht liever tot 't voorjaar / zomer, dat is natuurlijker. Je hebt dan meer lichturen en dergelijke.

Of je al kuikens krijgt, ligt helemaal aan je parkieten; die beslissen immers of ze elkaar leuk vinden en 'n nestje zien zitten.. zoals Parkieten-Freak al schreef.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses