Auteur Topic: pootjes vreemd  (gelezen 130 keer)

Offline nenemooscha

• :-)
  • Lid
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • ik hou van alle dieren,doe ze aub geen kwaad
pootjes vreemd
« Gepost op: oktober 21, 2021, 17:58:02 »
Hallo hier is Nenemooscha
Mijn parkietje Dushy is weer eens uit de rui, maar mijn vraag is kan een parkietje ook een beroerte met als gevolg vreemde pootjes krijgen , eerst het ene pootje volgen mijn had hij ergens tussen gezeten en trok zijn pootje terug met als gevolg verlamde poot, maar sinds gister ochtend tot mijn grote verbaas zing zijn anderen pootje ook, met als gevolg uitglijden op zijn stokje geen grip meer, wie kan mijn helpen wat dit is, en hoe kan Dushy weer op zijn stokje blijven zitten, Dushy is al wel een oud baasje( 9 jaar) maar zo zielig, dank U voor de genomen moeite om het te lezen.
Nenemooscha.
 ps een foto lukt me niet iemand die me kan helpen met de foto?
:-)

Offline Sara

• Global Moderator
  • Parkiet-o-loog
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: pootjes vreemd
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2021, 12:07:39 »
Hallo,

Het is intussen al even geleden dat je dit berichtje gepost hebt. Ik denk dat het beste advies hier is om naar een dierenarts te gaan die voldoende van grasparkietjes kent. Als de pootjes plots verlamd raken, maar je niet hebt gezien hoe dit gebeurd is, zou hier denk ik toch wel iets neurologisch aan de hand kunnen zijn. Maar ik ben natuurlijk geen dierenarts dus zo snel mogelijk ééntje raadplegen lijkt mij hier wel de boodschap.

Laat je nog weten hoe het intussen met Dushy is?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes