Neusgaatje van parkiet lijkt dicht te gaan

Gestart door Findik, april 07, 2021, 22:08:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Findik

Hallo allemaal,

Het linker neusgaatje van mijn parkiet lijkt dicht te gaan. Haar kleur is ook anders geworden het het neusdopje is wat ruwer en dikker geworden.

Ik dacht eerst vitaminetekort, omdat de kleur van mijn ander parkietje donkerder werd. Ik heb vitaminedruppels gehaald en het neusdopje van mijn ander parkietje is weer helder blauw.

Maar van haar blijft dezelfde en nu is het gaatje bijna dicht. Iemand ervaring ermee?
Ik ga met haar naar de dierenarts, dus graag alleen reacties als je ervaring mee hebt en wat er aan gedaan is.

Bij voorbaat dank. Groetjes,
Fun

Loeky

Hoi, Je parkietje is een vrouwtje en daarom verkleurd de neus. Het kan zijn dat ze broeds aan het worden is. Eet ze goed en heeft ze geen ademnood?! Zo nee dan is er niets aan de hand. Viraminedruppels zijn altijd goed voor je parkietje. Ik heb vitaminepoeder wat ik door het voer meng. Het bestaat uit vitamines en mineralen. Ik heb het gekocht bij mijn vogelarts.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

kletskousje

Bij mijn popje ziet de neusdop er ook ruw en dus helemaal niet glad uit. Ze zit met nog een popje en die heeft een neusdopje dat wel verkleurt maar gewoon glad blijft. Het verschilt dus van parkiet.  Verder moet je een beetje oppassen met multivitamine, te veel is schadelijk voor met name de lever. Beter kun je wat ongeraffineerde rode palmnootolie over het voer druppelen. Dat is een advies die ik van een vogelarts kreeg. Met mate dus.