Engelse parkiet toch een mannetje??

Gestart door RonjaRM, maart 05, 2021, 11:35:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonjaRM

Ik heb nu sinds 28 januari 2 parkietjes, 1 engelse, Kirby, en 1 normale, Missy. Missy is overduidelijk een popje, maar ik twijfel nogsteeds enorm over kirby! De kweker verkocht hem als een mannetje, ik heb talloze facebook groepen en mensen om hun mening gevraagd, maar ik krijg steeds gemixte antwoorden!

Ik krijg hier trouwens geen foto op, elke doodnormale foto is blijkbaar 'te groot' maar ik heb wel een linkje naar hun instagram! Daar zijn veel foto's.

Ik gebruik Instagram als @kirbyandmissy. Installeer de app om mijn foto en video's te volgen. https://www.instagram.com/invites/contact/?i=kd6ycqkgvs04&utm_content=e0zjwet

Kirby is heel stil, is altijd de onderdanige geweest van de 2 en is nu al helemaal handtam! Hij/zij vertoond ook baltsgedrag, met het kopje wiebelen, Missy proberen te poetsen en haar voer geven, dit gebeurt nooit andersom. Maar hij/zij kan ook een flinke hap uitdelen als Missy weer bijdehand doet, en als Missy te ver gaat met bijten, bijt Kirby terug, maar meestal deinst hij/zij alleen maar terug.

Hopelijk kan iemamd me helpen, ik weet het echt niet meer!

kletskousje

Ik heb op je instagram gekregen maar kan het ook niet goed beoordelen. Nu moet ik er bij zeggen dat ik niet thuis ben in engelse grasparkieten. Ik snap dat het lastig voor je is wanneer je het niet zeker weet. Ik zou nog even afwachten of je verandering ziet aan de neusdop van Kirby, die kan nog zijn originele kleur krijgen. Wat het gedrag betreft is de grasparkiet pop meestal wel de baas in de kooi maar dat geeft natuurlijk ook geen garantie. Kun je het nog eens aan de kweker vragen? Misschien kan hij er nu wat meer over zeggen.

Sara

Ik denk eigenlijk dat het inderdaad een mannetje is. Zelf heb ik ook mannetjes gehad met een bonte kleur die net dezelfde paarse kleur van neusdop hadden, waarbij het ook wat lichter was rond de neusgaatjes. Vermoedelijk weet je het over enkele maanden zeker, als de neusdop donker blauw kleurt. :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes