Aanschaf nieuwe parkiet

Gestart door suitvlugt, januari 13, 2021, 13:37:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suitvlugt

Hoi iedereen,

Na ongeveer 3 jaar 2 grasparkietjes te hebben gehad, hebben we er een paar maanden terug voor de gezelligheid nog 2 bij gehaald. We hebben deze twee eerst aan elkaar laten wennen maar ik merkte al gelijk dat het mannetje anders was dan de rest. Zijn ontlasting was soms raar en hij was erg rustig. Ook werd hij weggepest door de anderen. Dit mannetje is helaas na een paar weken overleden, dus ik denk dat hij al iets onder de leden had toen we hem kochten. Nu zitten we met twee vrouwtjes en één mannetje en je raad het al: veel geschreeuw en één popje wordt gepest door het andere popje. Het mannetje geeft ze wel allebei aandacht maar we willen toch graag nog een nieuw mannetje aanschaffen.

Nu heb ik een aantal vragen voor jullie. Kunnen we een valkparkietje samen met grasparkietjes houden of wordt dat afgeraden? En moeten we één van de twee popjes samen met het nieuwe mannetje in een aparte kooi laten wennen? Of het mannetje alleen in een aparte kooi houden en later samenvoegen?

Ook vroeg ik me af of jullie misschien nog adressen van goede fokkers weten in de buurt van Arnhem. We willen liever niet meer naar de dierenwinkel om parkietjes te kopen.

Alvast bedankt voor de reacties en ik hoor heel graag van jullie!