Grasje pop bijt engels mannetje

Gestart door RonjaRM, februari 11, 2021, 20:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonjaRM

Hoi allemaal!
Even een vrij wanhopige oproep..
Ik heb Kirby en Missy nu bijna 3 weken, ze zijn helemaal gewend, eten goed en zijn goed onderweg om tam te worden.

Nu is er 1 groot probleem, Missy ( blauwe gras popje) bijt Kirby (wit engels mannetje) vaak en best hard! Ik heb 2 voerbakjes, genoeg stokjes en plek, maar ze vind altijd een reden hem beet te pakken, hij komt steeds bij haar zitten, en wil haar ook poetsen, maar ze bijt hem vrijwel bij alles wat hij doet in z'n neusdopje, dit was al sinds dag 1 zo.

Ik dacht ik laat ze eerst wennen, want ze zaten wel altijd naast elkaar, maar ze beginnen nu steeds vaker toch apart te zitten, en ik merk dat Kirby zich niet op zijn gemal voelt, hij durft niet meer te eten als ze bij de bakjes zit, of te zitten op dezelfde stok als ze er zit, omdat ze hem anders bijt.

Ik wil natuurlijk niet dat Kirby zich niet fijn voelt, of dat ze hem echt pijn doet, dus ik denk er met een zwaar hart aan, Missy toch weg te doen, ik kan haar nog terug brengen naar de kweker, en een engels vrouwtje meenemen, maar ze heeft toch een speciaal plekje in m'n hart gekregen, maar dit moet natuurlijk niet zo doorgaan.

Daarom vraag ik wanhopig om advies, wat moet ik doen in dit geval... ik heb 1 kooi, geen tweede, en ik wil haar liever niet terug brengen, maar het word steeds erger, en ik wil dat Kirby niet laten doorstaan

Please help!

kletskousje

Wat jammer dat het niet goed lijkt te gaan. Je zou het koppelen nog een keer kunnen proberen door ze apart te zetten en ze dan rustig aan opnieuw aan elkaar te laten wennen.  En ja dan heb je een 2e kooi nodig, Een 2e kooi is sws altijd handig voor camaliteiten zoals ziekte, dan moeten ze ook tijdelijk apart. Nu weet ik zelf niet of deze combi de meest ideale oplossing is om bij elkaar te zetten maar daar zal je kweker je wel over hebben geinformeerd. Popjes zijn over het algemeen best pittige vogeltjes en zijn meestal de baas in de kooi. Misschien een kwestie van rangorde. Je zou in deze je gevoel moeten volgen want jij maakt ze  elke dag mee en ziet  hoe ze op elkaar reageren. Ik snap dat je er moeite mee hebt om misty terug te brengen maar dat kan alleen jij beslissen. Ik begrijp je volkomen want heb zelf (achteraf gezien) 2 popjes in de kooi maar kon het ook niet over mijn hart krijgen er een weg te doen.  Mocht je besluiten dit toch te doen dan zou ik overwegen er een grasparkiet bij te zetten.  Een andere tip is misschien eens te kijken naar de inrichting van de kooi. Is die groot genoeg voor 2 parkieten, hebben ze voldoende afleiding, 2 voerbakken en 2 waterbakken? Ben je zeker van het geslacht van beiden? Kwekers kunnen er ook wel eens naast zitten hoor. De mijne zijn ook aan mij verkocht als man wat dus niet bleek te zijn. Mogen ze ook los vliegen zodat ze de energie kwijt kunnen. Ik hoop van harte dat je hier wat aan hebt en er plezier in de kooi komt., succes.

kletskousje

Citaat van: kletskousje op februari 12, 2021, 16:10:47
.  Mocht je besluiten dit toch te doen dan zou ik overwegen er een grasparkiet bij te zetten. 

Ik bedoel een andere Engelse. Had het niet goed gelezen ;)