Parkiet voert bijna alles

Gestart door RyanneM, januari 12, 2021, 18:54:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RyanneM

Hallo allemaal,

Sinds Augustus 2019 hebben wij Flipje. Het is een mannetje van nu bijna 2 jaar oud. Daarnaast hebben we ook een popje, Sammy, die nu bijna 7 is. We hadden Flipje gehaald, omdat we merkten dat het niet helemaal lekker liep met Sam, aangezien ze haar veertjes begon te plukken.
Het eerste jaar ging goed. Flip is heel sociaal en druk, beweegt snel maar is ook heel lief en redelijk tam. Sammy en Flip zijn niet de beste vriendjes, maar gaan wel goed met elkaar om. Flip is inmiddels ook begonnen met het voeren van Sammy, hebben het ook met elkaar gedaan, er is geen nestje uitgekomen. Alleen is Flip sinds dien niet altijd even goed te handelen. Hij geeft zijn speeltjes in zijn kooi nu ook eten, gaat op ons hoofd zitten en daar het haar proberen te voeren en na een tijd zelfs berijden, doet ook pogingen om vingers eten te geven als hij in een bui zit. Een paar dagen terug begon hij zelfs zijn stok te berijden voor zijn speeltje.

Ik heb al geprobeerd speeltjes af te wisselen, alleen werkt dat nu misschien nog een half uur en dan begint het weer. Ik maakte mij al zorgen, maar door dat berijden van stokken maak ik mij nog meer zorgen. Is dit gepast?

Hebben jullie tips voor mij en Flip zodat hij hopelijk minder gedrag als dit gaat vertonen, aangezien het volgens mij ook niet echt goed voor hem is.
Hij eet op dit moment vooral zaden, af en toe een stukje fruit en soms een klein stukje wit brood. Ook zitten Sammy in een aparte kooi, een paar meter van elkaar vandaan.

Ik hoop echt dat ik Flip op een manier kan helpen, op wat voor manier ook. Hij is echt m'n kindje.

Groetjes,
Marije Ryanne