Geef ik mijn vogel het goede voer?

Gestart door Daantje.O, januari 08, 2021, 20:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daantje.O

Hallo allemaal, ik voer mijn grasparkieten parkieten zaadjes van puik. Maar ik zie ook veel mensen die puik niet zo goed vinden, wat is jullie mening? Veel mensen zeggen dat je het best Xtra vital, maar dit vind ik echt te duur en ik moet ook alles zelf betalen wat al best duur is. En ik lees de laatste tijd veel over parkieten en de verzorging en ik heb ook gezien dat eivoer best belangrijk kan zijn. Tot nu toe heb ik dit nog helemaal niet gevoerd, maar misschien moet ik dit wel gaan doen. Als ik dit wil gaan doen ga ik het zeker zelf maken en niet kopen omdat het er niet heel moeilijk uitziet, klopt dit? En hoeveel moet ik dan voeren per week, dag of maand. Ik heb hierdoor een beetje stress want ik ben heel erg bang dat ik mijn vogel niet de goede etensware geeft. Ik heb mijn vogels ook wel eens groente of fruit gegeven maar dit willen ze niet, maar ik blijf proberen.

Wilt iemand mij even helpen dat zou ik heel erg waarderen!

Groetjes Daantje.O

Kleintjes

Zelf geef ik m'n jongens 'n goede, hoogwaardige zaadmix, met fruit en groente. Eivoer krijgen ze ook, vooral tijdens de rui. Grit en kiezel hebben ze ook nodig.
Eivoer geef ik eens per week, ongeveer. Hoeveel ik geef durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet precies.

Heel goed dat je groente en fruit gewoon blijft aanbieden :D Wat je kunt proberen is om naast ze te gaan staan / zitten, en zelf ook de groente / fruit te eten. Voor parkietjes geldt doorgaans ook de regel: Zien eten, doet eten ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

kletskousje

Hoi daantje, Ik geeft mijn parkieten  Xtra vital en daar doen ze het goed op. ik heb ze ook een tijdje op de Harrison pellets geprobeerd te zetten maar 1 van de twee at daar toch niet genoeg van en soms helemaal niet terwijl de ander het wel goed at. Ik merkte dat ze zaad toch fijner vonden om te krijgen. Ik heb ook eventje het zaad van Puur geprobeerd maar daarvan merkte ik dat ze er meer van wilden eten. Nu ben ik weer op Xtra vital overgestapt en vind ze daarmee beter er uitzien en in conditie. In Xtra vital zit al eivoer dus dat zou je er niet bij hoeven te voeren dan. In verhouding zal het niet zo heel veel in prijs uitmaken misschien omdat je met Xtra vital misschien minder hoef te voeren dan van Puik. Gewoon voor 1 keer uitproberen en kijken hoe het je bevalt en hoe de vogels er op reageren.

Succes