lief, tam parkietje zoekt een nieuw huisje

Gestart door Linda en toet, december 14, 2020, 11:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda en toet

Ik zoek een nieuw huisje voor mijn lieve Toet! Toet heb ik overgenomen van mijn broer. Daar zat hij met een vriendje in een kooi en ze merkten dat de parkietjes meer naar elkaar trokken en minder naar de kinderen. (logisch!) Ik zat er ook al een tijdje over na te denken om een parkietje te nemen en had al veel inlees werk gedaan. Dus toen ze mij vroegen of er een wilde overnemen, heb ik alles voor elkaar gemaakt en hem/haar overgenomen.
Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden zijn de temperatuursverschillen in mijn huis. Ik woon in een oud huisje zonder cv maar met gaskachel. Overdag is het er lekker warm maar 's nachts wordt het er erg koud. De hele nacht de kachel aanlaten is geen optie want qua koolmonoxide is dit niet heel erg gezond..
Het voelt niet eerlijk, goed en verstandig om Toet aan temperatuurwisselingen van meer dan 10 graden bloot te stellen en dat gaat wel gebeuren deze winter.
Ondanks dat ik Toet nog niet zo lang heb, zoek ik met pijn in mijn hart naar een nieuw huisje voor hem. In korte tijd heeft hij al goed leren vliegen (z'n vleugeltjes waren gekortwiekt) en is hij al mooi tam geworden. Hij zit graag bij me en is absoluut niet bang.
Hij is nog jong, ongeveer 4 a 5 maanden. Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is.. Ik zal wat foto's meesturen, misschien kunnen de echte kenners er wat van maken ;-)
Ik zoek voor Toet iemand die verstand heeft van parkieten (een parkieten vriendje zou ook leuk zijn!) en weet dat het geen 'kijk' dieren zijn maar aandacht nodig hebben en verdienen en waar hij lekker veel los mag.
Ik weet niet precies hoe dit forum werkt maar fokkers/kwekers etc, daar gaat hij niet naar toe! Daar is hij veel te lief voor.
Ik hoop dat er toevallig iemand op zoek is naar een jong parkietje en deze een fijn thuis wil bieden.

Alvast bedankt!

Linda
Zwolle

PS ik heb geprobeerd foto's te uploaden maar ik krijg steeds een foutmelding. Bij serieuze interesse, stuur me even een persoonlijk bericht en dan zal ik de foto's mailen.

Wombatje

Jammer dat het zo ver is. Van ons mag ze bij ons 2 andere schatjes. Plaats genoeg.

Linda en toet

Wat fijn dat jullie een plekje hebben. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om een persoonlijk bericht te sturen.. Zou jij het kunnen proberen? Dan kunnen we via daar verder contacten!