Parkiet zeer nat

Gestart door Wombatje, december 11, 2020, 12:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wombatje

Hallo. Wij hebben nu 3 maand 2 parkietjes. En ze ware 2 maand dus ze zijn nu 5 maanden oud denken we.
Nu eerst waren ze geknipt maar we hadden al vrij  snel beslist om ze te laten vliegen. Nu hebbe wij 2 parkietjes die zot zijn op water. Eerst stonde ze al in hun drinkbakje. Dan hebbe we iets groter gehangen.
En omdat ze nog niet konde vliegen en waarqchijnlijk nog te bang waren bleve ze ook bij ons en kwame ze mee in de douche. Nu ze kunnen vliegen en gewoon zijn aan hun omgeving vliege ze na enkele meters terug naar hun speeltuin. Nu zwomme ze in een bakje net groot genoeg dat ze net passe met 2. Dus heb ik een groter zwembadje gemaakt. Waar ze super blij met zijn, ze zwemme allebei uitgebreid. Maar dit is wat dieper en nu zijn ze allebei echt zeiknat als ze eruit komen. Mijn vraag is nu , moete ze gedroogd worden met een handdoek of niet? Ze komen wel al op de hand maar vastnemen is nog geen optie denk ik

kletskousje

Afdrogen is niet nodig lijkt tenzij de kamer verwarmd is en ze zeker niet op de tocht staat. Wel is het tijdstip van badderen van belang. De parkieten in de avond laten badderen lijkt mij geen optie aangezien ze dan gaan slapen en niet zo snel zullen drogen. Sws is het in de avond kouder, ook in de lente en zomer.  Wat superleuk trouwens dat ze zo verzot zijn op badderen. Die van mij willen er echt niet in.