Wanneer Aanschaffen?

Gestart door loe$, december 24, 2005, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loe$

Ik wil een parkieten koppel geven aan mijn zoon van 8 jaar. Ik heb echter geen flauw idee wat het meest ideale moment van het jaar is om een parkietenkoppel aan te schaffen; het is de bedoeling om ze tam te maken. Wie kan mij uitkomst bieden?

Overigens, wie heeft een goede tip waar in de omgeving van Vlijmen ik een parkietenkoppel kan aanschaffen en wat moet zo'n koppeltje kosten?

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.

groeten,

Loe$

Safrena

Hey Loe$

Welkom op het forum

Meestal kun je het hele jaar door parkietjes kopen.
Hoeveel een koppeltje kost hang af van de kweker of dierenwinkel

vele groetjes

loe$

Hoi, bedankt voor je reactie.

Ik heb gelezen waar ik bij aankoop op moet letten, of het beestje in goede gezondheid is. Is het ook te zien hoe oud hij ongeveer is ?
Om tam te maken mag hij niet ouder zijn dan ca 8 weken ?

Safrena

Hey Loe$

Je kan inderdaad zien of een parkietje nog jong is aan de kleur van de neusdop die bij mannetje vaak nog roze tot paars is en bij popje lichtblauw met wit randje rond de neusgaatjes tot wit.
Ook hebben jonge parkietjes nog geen witte iris en hebben zij nog strepen op hun koppie.

Zorg er wel voor dat je parkietje niet jonger is dan zes weken liever toch zeven à acht weken dan eten ze heel goed zelfstandig

vele groetjes

loe$

bedankt voor je hulp.
Ik ben vandaag wezen kijken. Er waren geen jonge vogeltjes,maar ik heb het nu allemaal wat beter begrepen.
Ik wordt gebeld als er weer zijn, waarschijnlijk over 2 weken.