Wat heeft mijn parkiet

Gestart door Melis, november 25, 2020, 19:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melis

Hoi hoi!

Ik heb een vraag, wij zijn al eerder bij de vogelarts geweest en gaan hier ook weer heen aankomende zaterdag.

Maar toch zou ik graag advies willen. De foto krijgt ik niet geĆ¼pload.

Bizzey kreeg ongeveer begin september last van mijt (volgens de vogelarts). Wij hebben hem toen behandeld en het leek iets beter te gaan maar nog niet helemaal. Wij zijn het vervolgens blijven herhalen, maar sinds twee weken fluit hij niet meer en als er geluid uitkomt dan kan zou ik het beschrijven als schreeuwen, iets wat hij daarvoor nooit deed. Onze andere parkiet heeft nergens last van.  Sinds twee weken wordt het ook bij zijn oogje weer steeds erger. We hebben vanavond uit de kooi gepakt maar het is onwijs hard, ik durf het er ook niet af te halen want dan ben ik bang dat ik hem pijn doen. Het harde stukje heeft hij inmiddels ook op zijn wang aan dezelfde kant .

De vorige keer zag de mijt op zijn snavel er anders uit.

Ik hoor graag wat jullie er van denken.


Groet,

Melissa






Kleintjes

Wat vervelend dat je kleine vriend problemen heeft :(
Is lastig te zeggen wat 't is, of kan zijn. Is natuurlijk van alles mogelijk: Van mijten tot eczeem, of weer iets anders.

Wat hadden jullie mee gekregen om te behandelen, als ik vragen mag?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Melis

Dank voor je reactie. We hadden anti parasiet voorgeschreven gekregen.