Help mijn parkiet Schreeuwt

Gestart door Melis, november 20, 2020, 08:06:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melis

Goedemorgen allemaal🤗


Wij hebben sinds afgelopen mei 2 parkieten. Bizzey en Zazu. Het ging eigenlijk de afgelopen maanden heel goed, Behalve dat Zazu iets met zijn poot heeft en Bizzey mijt heeft gehad en daarvoor behandeld is. Maar nu sinds twee weken maakt Bizzey mij helemaal gek, hij schreeuwt de hele dag door...
ik heb geen idee wat het kan zijn, het is geen gehoor niet alleen voor ons niet maar ook voor de buren niet. Soms zit hij op zijn stok en schreeuwt, als hij even stil is en tegen hem ga praten, gaat hij weer schreeuwen, dus dan ga ik weg want ik wil hem dan geen aandacht geven.

Maar soms gaat hij ook schreeuwen en als een gek door zijn kooi vliegen. Als hij dat doet schrikt Zazu elke keer heel erg.

Hoe kan het schreeuwen stoppen? Hij heeft gewoon eten, speeltjes en krijgt aandacht (als hij niet schreeuwt).

Het geluid is ook niet de hele tijd hetzelfde soms is het heel hard en soms meer gillen dat het lijkt.

Hopelijk kunnen jullie helpen!


Groet,

Melissa

Sara

Dag Melissa,

Voor je aan de slag gaat met het proberen om dit schreeuwgedrag af te leren, zou ik een consult aanraden bij een vogelarts. Het zou immers kunnen dat een medische oorzaak aan de basis ligt van zoveel geschreeuw.

Voor tips om het schreeuwen af te leren, heb ik enkele topics gezocht die je kan raadplegen:


Veel succes!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes