vleugeltje doet raar

Gestart door pedra, oktober 11, 2020, 11:34:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pedra

ik kan het niets anders zeggen dat de vleugel raar doet.

Evi is nu een paar maanden oud. vegeleken met mijn andere grasparkiet is ze best zwaar en is ook niet de beste vlieger. maar sind een week merk ik dat het vliegen een stuk slechter gaat. haar rechter vleugel lijkt ze een beetje op te trekken naar boven met zenuwtrekkjes. ook merk ik dat ze liever in de kooi blijft hoewel ze dagelijks nog wel een rondje vliegt. voorheen had ze ook de neiging om in de kooi even flink alle energie eruit te gooien en met de vleugels te flapperen terwijl ze op de stok blijft zitten (hoewel ze gewoon kan rondvliegen, raar beest), dat doet ze nu ook niet meer

voorderest lijkt ze gewoon happy, ze kwetterd nog wel (als de andere eindelijk even zijn snavel houd), verenpak is nog lekker pluizig en eet en drinkt nog goed dus ik heb niet het gevoel dat ze ziek is.

Ik vermoed dat ze last heeft van de rui en dat er een paar veren slecht zitten maar dit vleugelgedrag heb ik nog niet eerder gezien. gisteren verloor ze wel een veer aan de vleugel maar het gedrag met de opgetrokken vleugel blijft hetzelfde

Hebben jullie hier misschien ideeen voor wat het kan zijn?

Kleintjes

Kan door de rui komen (die begint bij de meesten nu), kan door beestjes komen, gewoonte, of van alles. Misschien heeft ze zich gestoten of iets, ook dat is mogelijk.
Ik heb verder geen oplossing helaas.
Ik zie ze dat hier ook wel eens doen, maar dan rekken ze zich wel nog uit (vleugeltjes optrekken, en dan een voor een strekken met de beentjes)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses