Dit is al een wat ouder topic, maar ik wil toch nog even reageren.

Allereerst ben ik benieuwd hoe het nu gaat met het jonge parkietje, Saabster?
Hopelijk is alles uiteindelijk goed gekomen?
Jammergenoeg zie ik dit bericht nu pas, dus mijn antwoord komt als mosterd na de maaltijd.
Maar als zo'n jong parkietje wel zelf begint met zaadjes te eten is dat niet erg.
Maar hij/zij moet dan nog wèl evengoed bijgevoerd worden met pap, omdat zo'n jong diertje nog niet meteen zo goed zaadjes kan pellen dat hij voldoende binnen krijgt om zijn maagje goed genoeg te vullen.
Er zitten best nog veel haken en ogen aan het handmatig grootbrengen van zo'n jong vogeltje. Je moet wel goed weten wat je doet want er kan van alles fout gaan.
Maar ik HOOP dat het toch uiteindelijk allemaal goed is gekomen?
Over het tam zijn van twee parkietjes:
Dat twee parkietjes samen minder tam zullen worden is een hardnekkig misverstand.
Want twee parkietjes samen kunnen ook ontzettend tam en aanhankelijk zijn naar de eigenaar. Hoe meer tijd, liefde en geduld je erin steekt, hoe meer je zult bereiken.
Voor de diertjes zelf is het veel leuker dan wanneer je er slechts eentje hebt.
Parkietjes zijn groepsdiertjes tenslotte, dus je doet ze een groot plezier met een soortgenootje.
Twee mannetjes kunnen goed samen, mannetje en popje ook.
Twee popjes kan ook goed gaan, maar niet altijd.
Natuurlijk zal het ene parkietje wat tammer worden dan het andere, dat heeft ook te maken met het karakter van het diertje.
En zoals gezegd met de tijd en aandacht die je eraan besteedt.