Een beetje hulp met mijn kruipertje

Gestart door PAULIE9, september 09, 2020, 19:45:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PAULIE9

Hallo, voor mijn verjaardag in april heb ik als verassing een grasparkiet mogen uitkiezen. Ze is nu 6 maandjes en een kruipertje. Maar ze is voor de rest heel gezond, perfect op gewicht, vrolijk en al heel tam.
Ik heb al van kleins af aan dwerg papagaaien gehad en Paulie is mijn eerste grasparkiet.  Ik wil haar wat meer uitdagen om te gaan klimmen, maar tot nu toe doet ze er niet veel mee. Heb een touw, een ladder, een schommel en verschillende soorten stokken in de kooi, maar ze gebruikt alleen de stokken waar ze altijd op zit, voor de rest kijkt ze nergens naar. Het lijkt mij voor haar fijn als zich kan vermaken in haar kooi en ben vanalles aan het uit proberen. Hebben jullie misschien leuke tips? Ik lees regelmatig dat zij graag dingen slopen,  maar ben ook terughoudend in de keuze van het materiaal. Ik heb haar elke dag uit de kooi en ze komt op mijn  vinger haar kooi uit, behalve als ze geen zin heeft dan laat ik haar. Ik heb ook takken van een notenboom erin, de enige keer dat ze daar op is gaan zitten was ze gevallen en was dat het eerste wat ze onderweg naar boven tegen kwam. Tips zijn van harte welkom! 

Kleintjes

Hoihoi,

leuk speelgoed is enorm uiteenlopend.
Ikzelf heb hier bij de kleintjes schommels, touwen, eierdopjes en balletjes (met belletje er in).
De eierdopjes zijn de dopjes van kartonnen eierdozen, die heb ik uit elkaar geplukt zodat ik de losse 'bakjes' heb (waar normaal 't ei in staat), en die aan ''n sisal touw geregen, met onderaan 'n balletje (is rasterballetje voor katten, maar werkt geweldig en ze zijn er dol op. Hier in elk geval). Is uitdagend om te slopen, slingeren, klimmen, of alles gecombineerd ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

PAULIE9

Dat is ook een leuk idee van die eierbakjes.
Ik heb haar kooi helemaal veranderd en een flinke tak van een notenboom erin,  ze heeft nog nooit zo gesprongen en geklommen als de afgelopen dagen! Echt heel leuk om te zien.
Dankjewel voor je reactie! 

Kleintjes

Helemaal geweldig dat ze 't zo naar haar zin heeft :D Super!
Volop genieten voor iedereen ^^

Succes met je kleine maatje :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses