Wennen na aanschaf

Gestart door xRBCx, augustus 06, 2020, 10:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xRBCx

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier, hoewel ik niet helemaal nieuw ben, haha. Ik heb voorheen parkietjes gehad, die waren zo heerlijk tam en echt mijn vriendjes. Toen had ik al dit account en las ik hier al heel veel, maar nooit iets gepost. Nadat ik kinderen kreeg heb ik eigenlijk geen parkietjes meer gehad, maar nu zijn er toch weer twee heerlijke kleine vriendjes in huis sinds gisteren. Ik heb de kinderen goed voorbereid, voor zover dat kan, en de vogeltjes staan op een hoog plekje waar ze de rust en het overzicht hebben. De stoelen van de kinderen een stuk er vanaf, en als ze bij ze willen gaan kijken moeten ze daarop gaan zitten en dat hebben ze vanmorgen 1,5 uur samen zitten doen. Zachtjes tegen ze praten en kijken, het was zo zoet om te zien.

Maar goed, nu dus mijn vraag. Ik hoop met veel liefde en geduld deze vriendjes net zo tam te krijgen als mijn vorige. Ik wil voorkomen dat ze nare ervaringen hebben, en ze alle liefde en geduld bieden die ze verdienen. Maar.. Ze moeten natuurlijk elke dag schoon voer en water. Dan zal ik toch in de kooi moeten met mijn hand. En dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik. Ik weet dat ik dan zelf rustig moet blijven en mijn hand niet terug trekken, en dat zal ik ook doen. Maar ik vind het zo zielig.. Ik wil ze liefst een paar dagen helemaal met rust laten om te acclimatiseren, ze zijn nu al een stuk vrijer dan gisteren. Hoe doen jullie dat met nieuwe parkietjes die nog niet bekomen zijn van de schrik?
Bij mijn vorige vogels zaten de bakjes aan de buitenkant de kooi. Maar dat vond ik er zo onpraktisch uit zien voor de beestjes zelf, ze moesten half dat bakje in. Daarom heb ik nu gekozen voor bakjes die je in de kooi hangt. Maarja, wat nu :)
Alvast bedankt, en sorry als dit al eerder is gevraagd maar met de zoekfunctie vond ik er niet veel over. Moet nog een beetje oefen met wat je dan het beste kunt intypen, denk ik ;)

Groetjes


Kleintjes

Wat leuk dat er zo veel leuke dingen zijn gebeurd inmiddels :D
Slim hoe je dat met je kids aanpakt, dikke pluim  :-*

Tja, ik kan me helaas niet meer herinneren hoe ik dat vroeger deed, ik heb sinds mijn eerste parkietje altijd minimaal 2 gehad (drukste was 7) - ze hebben dan steun aan elkaar.
Ik heb altijd bakjes aan de binnenkant gehad, ik meen me te herinneren dat de eerste parkiet niet echt blij was als we zijn bakjes verschoonden en op afstand alles bekeek. Toen hij tam (genoeg) was, hebben we 'n vriendinnetje gehaald voor hem. Omdat hij niet bang was, vond zij 't ook neit zo heel erg, en wende ze vrij snel.
(ongelofelijk, ook alweer 20 jaar geleden :o )

Enigste wat je kunt doen, denk ik, is alles heel rustig doen (bijna slow motion, als ze erg bang zijn) zodat ze zien dat er niks engs is. En met ze babbelen terwijl je bezig bent, dat helpt ook vaak :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses