Vragen over bouw voliere voor grasparkieten

Gestart door Speedy, juli 10, 2020, 08:46:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speedy

We zijn een buitenvolière aan het maken voor onze grasparkieten. Hopelijk hebben jullie nog wat tips.
Onze parkieten zijn 4 en 5 jaar en nog niet gewend om buiten te zijn. De voliere staat redelijk beschut, krijgt een nachthok en we zijn van plan om er 6 parkieten in te houden.

Het nachthok wordt gemaakt van hardhout. Is het verstandig hier nog isolatie bij aan te brengen?
We dachten om ook een warmtelamp voor in het nachthok te kopen omdat zeker de eerste winter het meeste wennen voor ze zal zijn of is dat meestal niet nodig?

Het nachthok heeft een invlieggat en waarschijnlijk de mogelijkheid om de halve voorkant open te klappen, bijvoorbeeld overdag bij goed weer. Is er nog verdere ventilatie nodig?

We zijn van plan om in het nachthok te voeren. Is een draaiplateau met RVS bakjes van 13cm handig voor parkieten?

De voliere komt op tegels te staan, is het aan te raden de voliere nog verder op een verhoging te zetten ivm evt ongedierte? Of bv onderaan een randje plexiglas te maken of hebben jullie andere ideeën?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Speedy

Als iemand op een enkele vraag een antwoord weet dan hoor ik dat ook graag hoor. Alvast bedankt!

Kleintjes

Ik kan je helaas geen antwoord geven, ben niet bekend met voliere bouw :(

Wat ik wel vaker zie, is onderlangs inderdaad plexiglas. Dit zou helpen tegen rondvliegende zaadjes, veren, en andere 'rommel'. Muizen ga je waarschijnlijk toch krijgen, die komen op de zaadjes en dergelijke af (makkelijke maaltijd voor hen).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses