2e parkietje; wanneer samen in 1 kooi

Gestart door CocoPaco2020, juli 01, 2020, 09:59:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CocoPaco2020

Hallo,

We hebben sinds afgelopen zondag een vriendje( Paco) erbij voor ons popje ( Coco ).
Coco is inmiddels een maand of 4, Paco is volgens de verkoper een week of 8. Maar hij is wel een stuk groter dan Coco en ook zag ik na thuiskomst dat zijn
oogring al wat lichter gekleurd is. Hij is ook al erg makkelijk qua omgang. Hij komt meteen op onze vinger zitten en we kunnen hem zelfs oppakken. Coco is ook al redelijk tam. Komt bij ons zitten als we roepen en zit graag op onze hoofd en schouder,maar is wel duidelijk in wat ze niet wilt.
Paco is al redelijk gewend dus, maar ik vind dat hij nog wel veel op de bodem van zijn kooi zit. Hij graaft ook erg in zijn voerbak waardoor alles nu op de bodem ligt. Zelfs daar probeert hij te graven en het schelpenzand vliegt me soms om de oren zo hard graaft hij. Is dat normaal?
Ze hebben ook al 2 keer samen los gevlogen. Zoeken elkaar op en snavelen dan een beetje. Soms doet Coco wat gemeen ( hapt dan wel soort van naar hem ), maar gelukkig niet constant. Paco vloog gister Coco's kooi in en dat ging best goed. Ze ging erbij zitten en werd wel boos toen hij op haar schommeltje ging zitten.
Wanneer kunnen ze standaard in 1 kooi samen? Heb verhalen gelezen waarbij 1 vogeltje de volgende dag op de bodem lag dus wil zeker niks te snel doen.
En hoe kan je merken of die klik er is? Of dat het er gewoon niet in zit voor ze en we ze beter uit elkaar kunnen laten.

Ik denk dat Coco( donkerblauw) een popje is en Paco een mannetje. Denken jullie dat ook? Zou erg balen zijn als het 2 popjes zijn, mijn kinderen zijn al erg gehecht aan allebei.En wij ook  :)


Kleintjes

Geslacht durf ik me niet meer over uit te laten (heb me zelf al verschillende keren vergist bij m'n eigen xD )

Als 't goed klikt, en ze vechten niet maar zoeken elkaar op, kun je ze (eerst onder toezicht) eens bij elkaar laten zitten in de kooi. Als dat langere tijd goed gaat, kun je ze samen huisvesten :)

(excuses voor de late reactie)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

CocoPaco2020

Ze zitten nu ruim een week bij elkaar. Gaat best goed. Ze zitten vaak samen op dezelfde stok te slapen en doen veel samen. Als de 1 zichzelf poetst, doet de ander dat ook. Uit de kooi vliegen ze ook veel samen. Als ze allebei op een andere plek in huis zitten roepen ze naar elkaar. Erg leuk.
Coco kan nog wel steeds flink vitten op Paco.En ze hapt regelmatig naar zijn staart. Gelukkig zonder verwondingen, dus ik denk dat het wel goed gaat komen.