Gedrag na dagje alleen thuis

Gestart door JutJul, juni 12, 2020, 20:48:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JutJul

Hoi allemaal
Ik heb sinds een week of 6 twee parkietjes. Ze zaten bij de dierenambulance.  Ze zijn ongeveer een half jaar en nog niet handtam. We zijn al vele uren verder. Zingen en praten voor ze, voeren uit de hand en zelfs al een aantal keer even op de hand. Ze zitten in een voliere binnen.

Mensen blijven onwennig en de ene dag gaat beter dan de andere, maar we houden moed.
Nu was ik vandaag voor t eerst een dag weg. Ze zijn  sinds ik thuis ben ongelooflijk actief, terwijl ze normaal s avonds echt al rustiger zijn. Ze lijken wel wat spel te moeten inhalen, kan dat?

Meteen dan nog een vraagje. Het mannetje heeft waarschijnlijk ooit zijn teentje gebroken. Zijn achterteen staat naar voren geklapt en zijn nagel groeit dus omhoog. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar hoe ga ik dit aanpakken mbt knippen.  Ze zijn nog lang niet tam (en hij zal de laatste van de 2 zijn) dus 'vangen' zit er niet in. Althans niet zonder weer 10 stappen terug te gaan in training/vertrouwen. Ik wil ook zeker niet zelf knippen. Ik heb nog even tot de nagel ingroeid of last veroorzaakt, maar is er iemand die mee wil denken?

Kan ik nog meer doen om t tam maken te stimuleren? Zal ik ze bijvoorbeeld toch maar los laten vliegen?