Wanneer Tam ?

Gestart door Stefan, december 19, 2005, 20:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Hallo allen,

ik hen nu één maand 2 parkietjes ( jong aangekocht, geslacht nog niet echt duidelijk ).
Ik kan nu eindelijk mijn hand in de kooi brengen met gierst tussen mijn vingers. De ene parkiet is al snel geintreseerd in het lekkernij en komt eten, de andere wacht nog af en durft nog steeds niet te komen  :glare: . Ik probeer mijn hand nu eens open te houden en leg de gierst in mijn vlakke hand, hopend dat ze op mijn handpalm komen te zitten om dit lekkernij, gierst, te komen opeten. Maar NEE hoor, ze moeten er niet van weten, ze kruipen alle 2 tot hoog in de kooi en kijken de aap uit de boom ??  :(
Is blijven proberen de oplossing en wat is de tijd of welke manier moet ik hanteren zodat ze op mijn hand of vinger komen te zitten.

Graag even enkele tips.

Dank jullie alvast.  ;)  ;)  ;)

Sara

Ik zou het inderdaad blijven proberen,misschien weten ze nog niet echt wat trosgierst is en moet je ze eens eerst laten proeven een een beetje tijdelijk in de kooi hangen zodat ze de smaak leren kennen en weten dat jij iets lekkers vast hebt als je met de trosgierst in de kooi gaat.over het tam maken staan wel meer dingen op het forum,als je even de zoekfunctie gebruikt,vind je daar wel wat over.
De boodschap is : Veel geduld!

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

#2
Hey Stefan

Het beste kun je inderdaad zoals baasje van Arno al zei gewoon met veel geduld en liefde blijven verder oefenen

bij twee parkietjes duurt het langer dan met een parkietje om ze tam te krijgen, maar uiteindelijk hangt dat helemaal af van het karakter van je parkietjes, en welke ervaringen ze al in de winkel/kweker hebben gehad met de hand.

BV een parkietje dat zacht en lief behandeld geweest is zal sneller tam worden dan een parkietje dat met de bruute hand verzorgd geweest is ;)

Vele groetjes

pielke

even een vraagje tussen door, poepen parkieten altijd op de zelfde plaats, of poepen ze wanneer het hun uitkomt???:D

Parkieten-Freak

#4
Mijn parkiet poept wanneer het hem uitkomt. Maakt niet uit waar. :P


pielke