Parkieten leggen niet.

Gestart door Elohim, juni 03, 2020, 15:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elohim

Ik heb 2 parkietjes sinds een maand in een kweekkooi gedaan omdat ik het gevoel kreeg dat ze in de andere volière teveel last hadden van de andere parkieten. Ze gaan nu al 3 weken elke dag constant in en uit het broedblok en er ligt nog geen een ei in. Ze hebben sepia en grit, dus ze zouden genoeg kalk moeten hebben. Ik heb naar legnood gekeken, maar het popje lijkt niet gezwollen of te hijgen. Ik zie haar niet vaak eten, maar ze word gevoerd door het mannetje steeds en ze kroelen ook de hele tijd. Ik heb ze niet zelf uitgekozen als koppel dat hebben ze zelf gedaan. Ik kijk dagelijks in het blok.

Waar kan het allemaal aan liggen?

Sfinxie

Hallo, ik heb eigenlijk de zelfde vraag en om te voorkomen dat er twee identieke topics gaan bestaan, sluit ik me graag bij Elohim aan.
Ook wij hebben hier thuis een koppeltje. Ze hebben het heel gezellig met elkaar, zijn de hele dag met elkaar bezig en paren dagelijks wel een aantal keer. Er is een broedhokje waar de pop langdurig in verblijft (uren per dag), maar ook net zo vrolijk weer een poosje uit komt. Ze is bovendien erg levenslustig, waardoor ik legnood uitsluit. Er zit extra kalk door het eten, er is sepia aanwezig.
Kortom, alles lijkt prima in orde, maar, net als bij Elohim, géén eitjes.