Maatje voor Budgie 2

Gestart door michger, mei 16, 2020, 11:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

michger

Donderdag heb ik een maatje voor Budgie gehaald, Cody (genoemd naar een klein stadje vlakbij Yellowstone N.P. dat op zijn beurt weer is genoemd naar William Cody beter bekend als Buffalo Bill (sorry voor de onnodige informatie). Cody zit in in een andere kooi zodat ze konden wennen. Ik heb Budgie we naar Cody gebracht om hem te laten zien maar ze vloog meteen weer terug naar haar eigen kooi, volgens mij nog voor ze Cody zag.
Vrijdag wou ik voorzichtig wat trosgierst aan Cody geven zodat hij aan mij ze kan wennen maar voor ik het wist zat ze al op mijn hand en niet veel later zat ze al rustig haar veertjes goed te doen. Dus ik heb een vermoeden dan ze al veel met mensen in aanraking is gekomen haha. S-avonds hebben Budgie en Cody kennis gemaakt. Cody zat al snel bij Budgie in haar bek, ze zal wel eten verwachten denk ik. Volgens de kweker kan ze zelfstandig eten, hij/zij is ongeveer 7 weken.
Het is nu zaterdag en Cody is uit haar kooi gevlogen. Na wat geklungel is ze in de kooi van Budgie gevallen. Ze vind het wel vreemd een andere vogel erbij maar wordt niet agressief of zo. Ik heb nog niet eens de tijd gehad om de kooi anders in te delen. Toen ik de kooi kocht stond erbij dat die groot genoeg is voor 4 parkieten, nu zitten er twee en vind ik hem eigenlijk helemaal niet zo groot. Ga eens kijken of ik ruimte kan maken en dan een grotere kooi of binnenvolière  kan maken.
Maar ik heb ook een vraag over Cody. Volgens de kweker is het een gewone grasparkiet. Maar hij is pas 7 weken en al groter dan Budgie. En hij klinkt ook anders, eerlijk gezegd een prettiger geluid wat minder schel en hard maar dat kan misschien komen omdat ie nog jong is? En hij vliegt ook stiller, vergeleken bij Budgie lijkt het wel een uil  ;D. Misschien had ik hem beter Uhu kunnen noemen  ;D Ik vraag me af of het niet een Engelse of een mix is tussen een grasje en een engelse.

Sara

Dag michger,

Zo te lezen gaat het al heel goed met Budgies nieuwe maatje!

Heb je misschien een foto van Cody, zodat we eens kunnen kijken of het inderdaad om een Engelse grasparkiet gaat?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes