Nat niesen

Gestart door Anouschka-Nele, mei 13, 2020, 19:16:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Anouschka-Nele

Yindi is een Engelse parkiet en niest altijd wel. De ene keer droog en de andere keer nat. Niet zo heel lekker als hij recht in je gezicht niest.  :o
Hij oogt niet ziek. Is lekker actief. Niks aan de hand als je hem ziet.
Kan het zijn dat hij nat niest als hij kort ervoor gedronken heeft?

Sara

Het lijkt me wel dat er eens iets in de neusgaatjes terecht kan komen waardoor ze moeten niezen, maar zo regelmatig niezen als jij beschrijft lijkt me wel veel. Hoelang is dit al zo? Krabt bij dan ook aan zijn snavel alsof er iets in de weg zit?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Anouschka-Nele

Nee, hij krabt helemaal niet aan zijn snavel. Niest alleen maar. Het lijkt wel of hij het doet nadat hij gedronken heeft. Maar 100% zeker ben ik er niet van. Hij doet het van begin afaan.

Kiddo

Als je twijfelt zou ik eens een telefoontje plegen daar de vogelarts, misschien kunnen zij advies geven. Als het niks is zullen ze dat ook wel zeggen.

Bij mijn Kiko begon het ook met allleen niezen, wat hij wel vaker deed. En uiteindelijk bleek hij hartstikke ziek, en hadden wij daar geen benul van.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Anouschka-Nele

Dank je Kiddo voor je antwoord.
Was jouw Kiko ook erg actief naast dat niesen? Yindi niest nog regelmatig maar nu wel droog. Mijn dochter kwam eens bij een vriendje die ook Engelse grasparkieten had en die niesten ook vaak. Is dat iets wat Engelse grasparkieten doen door bv nauwere neusholten?

Kiddo

Kiko niest ook vaak als hij te snel gegeten heeft. En hij kan niet tegen schelpenzand.
Niezen is natuurlijk een normaal iets. Masr als je merkt dat het anders is dan anders, of als je twijfelt, kan het nooit kwaad om even advies te vragen bij een vogelarts.

Uit mijn rollercoaster met Kiko heb ik geleerd, dat ik altijd naar mijn gevoel moet luisteren en niet te lang moet wachten. Want zo'n vogeltje kan heel goed verbergen hoe ze zich voelen.
Dus zorg dat je de lichaamstaal en gedrag van je vogel goed leert kennen, want dan weet je wanneer het anders is.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Anouschka-Nele

Hier staan de deuren hier goed dicht blijven niest hij af en toe droog. Misschien niest hij dan stof uit zijn neys? Het lijkt of hij dat bewust doet.
Dan natte niesen is over. Wel letten we streng erop dat er geen trek door open deuren in de woonkamer komt. Is wel een dingetje met dit warme weer. Maar het is mogelijk. Ik blijf hrt goed in de gaten houden!

Kleintjes

Droge niesjes is vaak inderdaad stof / vuiltje (of veertje).
'n Enkele keer kan 'n nat niesje gebeuren (net als bij ons), echter moet 't niet zo zijn dat ie bezig blijft, of echt snotterd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Anouschka-Nele

Ik houd het in de gaten. Mocht hij weer nat gaan niezen, dan ga ik er toch eens mee langs een vogelarts.