Bloed/geen veertjes meer boven neusdop

Gestart door Kim, mei 08, 2020, 12:53:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

Hoi allemaal,

Mijn oudste parkietje (7/8 jaar) heeft sinds 3/4 dagen boven zijn neusdop (ongeveer 1 cm breed en een halve cm hoog) geen veertjes meer. Het is rood en het lijkt alsof het over de paar dagen steeds erger is geworden. Hij fluit nog wel en maakt zich nog schoon. Weet iemand wat er aan de hand is? :(

We hebben ook een ander parkietje sinds een maand of 6/7 die dus nog maar 6/7 maanden oud is en hij plaagt mijn oude parkietje veel. Hierdoor valt de oude vaak van zijn stokje, wordt hij achterna gezeten, poot erboven op en soms random pikken. Is het handig om een aparte kooi te kopen?

Liefs Kim

Anouschka-Nele

Ik zou ze (tijdelijk) uit elkaar halen en even her antwoord van de experts hier afwachten.

Kim

Oke, zal ik doen. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Het zijn voornamelijk sprietjes die je ziet, maar dan wel met een rode tint aan de onderkant. :(

Kleintjes

Heb je 'n duidelijke foto er van? Dan kan wellicht wat meer info bieden.

Ik vermoed, dat je kleine vriend 'n flinke rui te pakken heeft. Als er verder niks aan de hand is (enorm veel jeuk / krabben, rare puntjes in de veren of in de kooi bijvoorbeeld), dan is de rui meestal 't meest voor de hand liggend.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kim

Na heel veel onderzoek denk ik ook dat dit het geval is ja! Hij heeft veel bloedpennen op zijn koppie boven zijn neus. Een foto uploaden lukt mij niet :(.

Wij hebben nu een tweede kooi gehaald om de kleine even in te stoppen, zodat de bloedpennen niet kapot gaan. Of is het aan de andere kant handig om ze wel bij elkaar te stoppen? Ik las dat ze elkaar kunnen schoonmaken en de bloedpennen eruit kunnen trekken. Aan de andere kant, de jonge parkiet plaagt de oude parkiet vaak, waardoor hij vaak naar beneden valt. Nu wil ik natuurlijk niet dat mijn maat zijn bloedpennen breekt :(.

Wat is handig?