Vechten jonge parkiet oude parkiet

Gestart door Kim, mei 05, 2020, 15:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kim


Hoi Allen,

Helaas niemand op mijn vorige bericht gereageerd, dus wilde ik het graag nog een keertje proberen. Ik hou het nu wat korter dan voorheen :)

Jongere parkiet plaagt en zit oudere parkiet achterna. Nu is het zover gekomen dat de oudere een rode plek boven zijn snaveltje heeft. Nu weet ik niet of het door de jonge parkiet komt, maar hij doet vaak zo vervelend tegen mijn oude parkietje.

Nu denken we eraan om maar gewoon een extra kooi te kopen, zodat er meer rust is. Wat denken jullie?

Groetjes Kim

Anouschka-Nele

Heb je de kooi inrichting flink veranderd toen je de jonge parkiet bij de oude zette? Dan is de kooi voor beiden nieuw.
Ik heb het hier ook. Er zit maar 8 weken leeftijdverschil tussen. Ik veranderde de kooi wel iets maar dat hielp niet voldoende. Nu ik de kooi drastisch veranderd heb, andere speeltjes en stokken. Etensbakken ergens anders... lijkt het iets beter te gaan. Ik moet nog afwachten want de jongste snatert (of hoe ik het ook noemen moet) nog steeds regelmatig als de oudste om aandacht vraagt of maar in de buurt komt.
Het schijnt dus zo te zijn dat de kooiinrichting totaal veranderen wil helpen. Ik hoor graag je ervaringen!

Kim

Hoi, bedankt voor je reactie :).

Wij hebben inderdaad de kooi volledig verandert. In eerste instantie ging het prima, totdat de kleine merkte dat hij kon vliegen en begon te vliegen. Het oudste parkietje vliegt niet meer en dat kan een reden zijn van het plagen van de kleine. Wij hebben vandaag een extra kooi gehaald voor de kleine, zodat de oudste even rust heeft. De oudste zit erg in de rui en heeft heel wat bloedpennen op zijn koppie boven zijn neus. We willen niet dat die gaan breken. Het is nu nog even afwachten hoe snel de jongste in de nieuwe kooi gaat.

Groetjes Kim :)