Grasparkietjes eten geen fruit of groente

Gestart door Roy G, april 30, 2020, 11:32:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy G

Hoi,

Ik heb 2 grasparkietjes, Alpha en Zulu (pop en man) en ze hebben nooit intresse getoont in fruit of groente, terwijl ik het genoeg in de kooi heb gehangen. Ik geef ze pellets van Nutribird en soms wat trosgierst, maar voor de rest eten ze helemaal niks. Hetzelfde geldt voor mijn valkparkiet en ik weet niet wat ik fout doe. Van vrienden met vogels heb ik gehoord dat banaan het altijd wel doet, maar zelfs daar kijken ze niet naar om... Wat kan ik doen zodat ze wel groente of fruit gaan eten?
Alvast bedankt voor de reactie!!

Groetjes,

Roy

Kleintjes

Hoihoi,

Zien eten doet eten ;) Misschien ken je die uitdrukking wel.
Vaak willen parkietjes / papegaaiachtigen eten, wat hun baasje / verzorger eet. Als je bij de kooi staat / zit, en je eet bv appel, dan is de kans groot dat ze dat ook willen proberen. Is net als kleine kinderen, die willen ook alles wat de ouders hebben ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Paul0106

Die van ons hebben ook een jaar lang geen groente/fruit gegeten. Tot dat ik kort geleden een appelschil aan de bovenkant van de kooi hing. Ze moesten er moeite voor doen om er bij te komen en toen wilde ze het in eens. Het is wel bij appel gebleven tot nu toe, maar wie weet komt er nog meer.

Sara

Misschien nog een leuke tip: goed gewassen wortelloof. Toen mijn parkietjes nog niets van groenten of fruit wilden weten, was gewassen wortelloof het enige dat hun aandacht trok. Ze werden er niet alleen helemaal verzot op, het leverde ook allerlei grappige taferelen op als ze erin gingen hangen om eraan te knabbelen. :D

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Roy G

Super bedankt allemaal. Ik zal er meteen mee aan de slag gaan!!!