Kiki heeft geen staart meer!

Gestart door annelottedvds, april 29, 2020, 12:57:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annelottedvds

Hoi allemaal,

sinds vier weken hebben wij twee parkietjes (voor het eerst). Ze zaten al bij elkaar in de dierenwinkel. Coco (groen) is een mannetje en van Kiki (blauw) denken we een pop. Ze zijn erg lief samen, kletsen veel, en zijn al redelijk handtam. Wat mij opvalt is dat ze veel (dons)veertjes verliezen, maar Kiki daarnaast ook haar staartveren! Ik heb veel gelezen over kruipersziekte, maar ze kan nog goed vliegen, en er zit geen bloed aan de veren die ik in de kooi vind. Soms als ze trosgierst uit mijn handen eten jaagt Coco Kiki weg, maar ik heb hem nooit echt zien trekken aan haar veren of iets dergelijks. Kiki is ietsje jonger dan Coco, en over het algemeen nieuwsgieriger en wat levendiger. Ze is wel een beetje onhandig, en houdt meer van klimmen. Zij zit vaak met haar staart tussen de tralies, kan het daardoor komen?

Ik heb wat foto's gemaakt van Kiki en haar staart, met Coco erbij voor de vergelijking, maar het lukt mij niet goed om deze toe te voegen, hoe kan ik dat doen? Weet iemand waarom haar staart bijna helemaal verdwenen is?

Kleintjes

Hoe oud zijn de parkietjes? Als ze rond de 3 maanden zijn, krijgen ze hun eerste rui - de jeugdrui.
Dit kan soms best schrikken zijn; tijdens de rui (ongeacht welke) verliezen soms nogal wat veren - dons veertjes, maar ook de grote pennen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

annelottedvds

Daar dacht ik zelf inderdaad ook aan, maar het is echt vier of vijf staartveren geweest en bij Coco nul. Ik weet niet goed hoe oud Kiki is, ze is pas net haar zwarte vlek op de snavel kwijt. We hebben ze bij de dierenwinkel gekocht eind maart en toen had ze nog een vrij zwarte snavel.

annelottedvds

Ik vind ook dat ze een beetje bruinige vlekjes heeft bij haar staart, Coco heeft dat niet

Kleintjes

Dan is ze waarschijnlijk in de jeugdrui. Die verloopt bij elk vogeltje anders, de een verliest meer dons, de ander meer andere veren. Dit kan altijd wisselen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

annelottedvds

Oke super, niets om mij zorgen te maken dus? Ze lijkt verder wel gewoon blij en nieuwsgierig