3 parkieten verder tam maken

Gestart door LZK, april 13, 2020, 14:01:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LZK

Hallo,
Ik heb drie grasparkieten (2 vrouwen, 1 mannetje, allemaal 2-3 jaar oud). Ze durven allemaal op mijn hand te zitten en uit mijn hand te eten e.d. maar ik vroeg me af hoe ik het tam maken naar de volgende stap kon brengen. Hoe kan ik de parkieten op mijn hand laten zitten zonder trosgierst? Ik vraag me ook af of ik ze zo naar de dokter kan brengen als ze op handen durven zitten, maar niet blijven zitten. Heeft iemand tips/oefeningen om ze op mijn vinger te laten blijven zitten?

Alvast bedankt.

Kleintjes

Rustig oefenen, en belonen.
Buiten zou ik ze niet op de hand laten zitten, maar echt in '(reis-)kooi vervoeren / meenemen. Ongeluk is snel gebeurd, en zelfs de tamste vogels willen nog wel eens wegvliegen, bv als ze schrikken. Dan nog 't gevaar van andere dieren (andere vogels, honden, katten, etc). "t hoeft niet je eigen schuld te zijn, maar 't risico is gewoon te groot met zulke kleine hummels.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

LZK

Bedankt voor je antwoord. Met naar de dokter gaan  bedoelde ik meer als ik in de kamer ben met de dierenarts. Hoe kan de arts mijn parkiet onderzoeken als zhij niet zo tam is? Ik ben bang dat zhij wegvliegt als zhij wordt onderzocht.
Is transport met een schoenendoos ook mogelijk? Uiteraard met luchtgaten, eten, drinken, etc.. De praktijk is 10 minuten met de auto rijden en de enige kooi die ik heb is vrij groot.

Kleintjes

In geval van nood, is reizen in 'n doos(je) altijd mogelijk.

De dierenarts zal de vogel in de hand pakken, dit is normaal goed te doen. Hij / zij heeft dit vaker gedaan.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses