Auteur Topic: 20 minuten heftig braken  (gelezen 59 keer)

Offline Kiddo

• Lid
  • *
20 minuten heftig braken
« Gepost op: maart 23, 2020, 01:55:06 »
Ik maak me hevig zorgen om mijn lieve Kiko. Hij is een Engelse grasparkiet van 9 maanden oud.
Hij heeft al een paar manden last van braken, we dachten eerst dat hij een deel van zijn speeltouw had opgegeten.

Maar net begon hij heftig te braken, en hield dit bijna 20 minuten aan. Dusdanig dat hij 2x van zijn stokje viel. Het braaksel was slijmerig met zwarte brokken, maar rook niet vies. Hij gaf ook hele zaden op, die je kon horen vallen op de tralies.
Hij heeft erg veel moeite om uit zijn 2de jeugdrui te komen. Maar verder is hij vrolijk, kletst, eet en drinkt goed, poep ziet er goed uit. Overdag doet hij een paar dutje's van zo'n 30 minuten per keer.

Hij krijg 2 soorten zaad: Vitakraft pro-vita en Versela-Laga prestige premium. Ei-krachtvoer: Beaphar. Cana-grit: Beaphar. Verder iedere dag wat appel en gele paprika (andere dingen eet hij nog niet). En natuurlijk iedere dag vers water. Op de bodem heeft hij nu beukenhout snippers, maar ik heb al Esve - Pet's Paper Bedding in huis, voor de volgende verschoning. Ik maal zijn kooi schoon met Citronella in heet water.
Is dit voldoende, of moet ik aanvullingen doen?

Maar mijn brandende vraag is of ik me zorgen moet maken om het hevige braken van vanavond.
Is dit ernstig of eenmalig? Ik heb hem nog nooit zo zien overgeven. 

Offline Kiddo

• Lid
  • *
Re: 20 minuten heftig braken
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2020, 18:10:58 »
Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Ik maak me echt heel erg zorgen.

Offline Anouschka-Nele

• Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2020, 12:20:51 »
Ik snap je nood en zou je willen helpen. Maar helaas weet ik niet meer dan jij. Kun je een vogelarts raadplegen? Als je erheen gaat. Neem dan wat verse ontlasting van Kiko mee.

Offline Kiddo

• Lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2020, 19:57:55 »
Ik heb inmiddels contact gehad, en hij heeft waarschijnlijk last van Luchtpijp mijt en mogelijk ook wormpjes. Ik heb medicijnen voor hem besteld, dit word morgen bezorgd. Ik kan namelijk zelf het huis niet uit door de corona epidemie. Hij krijg dus morgen medicijnen, en dan hoop ik dat hij zich snel beter gaat voelen.
Ik zal laten weten hoe het verder gaat.

Offline Anouschka-Nele

• Lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 13:50:31 »
Fijn dat je nu weet wat het is!
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan!