Parkiet neusdop/snavel

Gestart door tjiep88, februari 23, 2020, 10:43:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjiep88

Hallo,

Wij hebben sinds kort 2 parkieten en het viel me op dat bij 1 parkiet
(Groen/geel)de neusdop/snavel grillig is.Iemand enig idee wat dit kan
zijn?


Kleintjes

Hoihoi,

Weet je 't geslacht van je parkietje? Bij popjes kunnen de neusdoppen grilliger worden door hormoonschommelingen (broedsheid).
Er verschillende mogelijkheden waarom de neusdop grilliger wordt, als 't geslacht bekend is maakt dat 't uitvissen iets makkelijker.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

tjiep88

Citaat van: Kleintjes op februari 23, 2020, 16:33:58
Hoihoi,

Weet je 't geslacht van je parkietje? Bij popjes kunnen de neusdoppen grilliger worden door hormoonschommelingen (broedsheid).
Er verschillende mogelijkheden waarom de neusdop grilliger wordt, als 't geslacht bekend is maakt dat 't uitvissen iets makkelijker.

Het gaat om een pop.Ik zelf maak me een beetje zorgen over schurft/mijten of is dit niet het geval?

Kleintjes

Ik kan er niet echt aan zien dat 't mijten kunnen zijn, echter is 't soms lastig te zien.
Je zou (preventief) vaseline kunnen smeren op de dop (uiteraard neusgaatjes vrijlaten), eventuele mijten gaan dan dood.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses