Gooien met voer

Gestart door Sylviadr82, februari 17, 2020, 17:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sylviadr82

Mijn parkietjes gooien steeds hun hele voederbak leeg op de grond. Weet iemand hier een oplossing voor want nu verdwijnt er heel veel goed voer in mijn stofzuiger

Kleintjes

Je kunt andere voerbakjes proberen.
Sommigen gebruiken van die voersilo's, die hang je aan de zijkant van de kooi, met 'n soort laatje / tuitje aan de binnenkant van de kooi waar 't voer in valt (kun je ook voor water gebruiken blijkbaar, alleen durf ik dat zelf niet aan hahaha).
Je hebt ook voerbakjes met 'n dakje er op.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sylviadr82

Ik heb de voederbakjes vervangen door ern soort van voedersilo maar zelfs die graven ze volledig leeg

Kleintjes

Wauw, meestal stoppen ze er wel mee. Je hebt echte bouwvakkertjes  :o

Ik heb 't idee, dat ze nog jong zijn - kan dat kloppen? Veel jonge parkietjes doen dit, gaat vanzelf over (heel enkele keer heb je 'n echte volhouder, die gaat door als ze volwassen zijn hihi)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

AnneS

Mijn parkieten eten van een schaaltje op de bodem van hun kooi.Ze wonen bij mij wel in een mega grote kooi(Montana Madeira 3),bij een kleinere tralie kooi word dat lastig omdat ze er dan waarschijnlijk in kunnen poepen omdat de ruimte dan  te klein is.Maar parkieten wroeten nu eenmaal in hun bakjes op zoek naar de lekkerste zaadjes.Soms helpt het om af en toe tussendoor de voerpotjes even uit te blazen en alle losse velletjes dus weg te blazen zodat er alleen zaadjes overblijven.Ik voer 1x per dag en dat is altijd 's morgens en daar moeten ze tot de volgende ochtend weer mee doen.Dus niet te veel in 1x geven dat kan ook helpen.