Beestjes in voer

Gestart door mickael, januari 18, 2020, 12:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hoi Allemaal,

Ik heb nu al een aantal keer vogelvoer bij de Hornbach gekocht.
Maar elke keer zie ik na verloop van tijd heel veel zwarte beestjes in het voer lopen.

De eerste keer dacht ik dat het pech was, maar nu heb ik gemerkt dat het standaard is.
Kan ik iets doen om te voorkomen dat dit gebeurt, of kan ik beter ergens anders mijn voer kopen en hebben jullie tips hiervoor?

Ik heb 1 grasparkiet en 1 bourke parkiet.

Bedankt alvast voor de reacties.

Rammetje

#1
Na aankoop eerst een nachtje in de vriezer leggen, dan is het probleem opgelost.

Het kan voor de vogels geen kwaad  is me ooit vertelt de beestjes, maar inderdaad ik vond het ook niet fris.

Succes ermee.

Rammetje

Hoi,

Wil nog even terugkomen op mijn vorige antwoord. Ik kocht, lang geleden, los schepvoer en na verloop van tijd zag ik dan wormpjes of kleine motjes. Ik heb toen dat advies gekregen en het hielp.

Sorry, maar ik weet niet wat er bij jou in het voer zit hetzelfde is, zou het bij hornbach eens voorleggen.








Loeky

Beestjes in het voer hoort niet! Ik zou het melden en mijn voer ergens anders kopen!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

AnneS

Is dit voer wat je los uit bakken schept?Want dat is zowiezo af te raden,het is vaak oud voer waarvan het vitaminegehalte snel terugloopt.Altijd voer kopen wat verpakt is in een luchtdichte verpakking met een duidelijke informatie en houdbaarheidsdatum op de zak.Ik heb echt al jaren en jaren vogels en koop ook al zolang Beaphar Xtra Vital en heb werkelijk nog nooit geen beestje gezien in het voer.

Paul0106

Wij hebben ook een keer meelmotlarven in het voer gehad. Konden de zak naar de dierenwinkel terug brengen. Helaas zien we heel af en toe er nog 1-tje vliegen. We bewaren alles goed afgesloten nu en controleren regelmatig of we iets zien.