tammer parkiet bij niet tamme parkiet

Gestart door bart12345, januari 10, 2020, 12:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart12345

dag lieven mensen,

ik heb 7 jaar geleden 2 parkieten in huis genomen. ze waren echt zeer moeilijk tam te krijgen. Ze kwamen ook uit een voilere bij een kweker uit de tuin,en ik vermoed dat ze weinig mensen en handen hebben gekend. de vogel is heel angstig en vliegt al weg als je in de buurt komt.

nu heb ik er sinds een klein weekje een parkietje van 7 weken bijgezet, die echt echt enorm tam is. hij vind aaien heerlijk en je kan hem zo pakken zonder dat hij bang is. ze komen wel langzaam aan dichter bij elkaar, maar het verschil in tamheid lijkt parten te spelen.

het lijkt mij vervelend als die baby parkiet minder tam gaat worden door het gedrag van die andere, wat kan ik hiermee het beste doen?

alvast bedankt voor het lezen!

Kleintjes

Hoihoi,

als je genoeg bezig blijft met je parkietjes, dan zal de niet tamme waarschijnlijk (zoals meestal) 't gedrag van de tamme over nemen. Samen durven parkieten over 't algemeen meer, dan wanneer ze alleen zijn.

De kans dat je tamme minder tam wordt, is aanwezig, echter ligt dit heel aan de tijd die je aan ze besteedt, en aan 't karakter van de vogeltjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses