Parkiet wilt niets weten van andere parkiet

Gestart door Siena79, december 12, 2019, 20:39:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Siena79

Hoi hoi,

Vorige week is mijn parkiet Ricky helaas overleden. Ik wilde voor Dopey een nieuw maatje. Afgelopen zaterdag heeft hij een nieuw maatje Tommy (nog onduidelijk of mannetje of vrouwtje is). Ze zitten in een grote kamer voliere.
Dopey was altijd al de onderdanige van de 2. Ricky was echt de dominante van de 2 en kon behoorlijk pittig zijn.

Tommy was in begin rustig, maar komt nu wat meer tot leven. Je merkt dat hij/zij nog lekker jong is (Dopey is van 2017).

Inmiddels komt Tommy ook op mijn hand.

Ik merk wel dat Dopey telkens Tommy ontwijkt. Tommy wilt dan bv spelen (doet dit echt op een lieve manier, ricky daarentegen was altijd wat agressiever).  Maar zodra hij toenadering zoekt gaat Dopey weg.

We zijn pas net bij elkaar, maar hoe groot is de kans dat dit zo blijft? Is er nog iets wat ik kan doen aan deze situatie?

Kleintjes

Fijn dat je 'n nieuw maatje gehaald hebt voor Dopey.

Heb je ze eerst aan elkaar laten wennen, of gelijk bij elkaar gezet? Als je de laatste optie hebt gekozen, is de verandering van inrichting van de kooi 'n goede optie - ze moeten dan allebei wennen aan 'n nieuwe inrichting van hun woning. Parkietjes houden van gezelschap (de meesten tenminste) en zullen dan waarschijnlijk sneller elkaar opzoeken.
Ik denk, aangezien verder 't gewoon goed gaat, dat 't tijd nodig heeft voor ze. Je oudere parkietje heeft ineens 'n vriendje er bij, dat niet over hem heen loopt, maar juist zacht is.

Kan dat ze nooit echt dikke maatjes worden, kan dat ze aan elkaar hechten - is moeilijk te voorspellen.
Zolang er niet gevochten wordt, zou ik me niet al te veel zorgen maken :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Siena79

Inmiddels weer een tijd verder, maar het gaat goed met ze. Dopey is grote maatjes met Tommy.  Het is nu zelfs zo dat Dopey af en toe Tommy plaagt :)