Help, mijn parkiet blijft maar veren plukken

Gestart door Opaline, november 23, 2019, 15:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Opaline

Dag allemaal,

Even een stukje voorgeschiedenis. Pikachu is de jongste niet meer (dit jaar 8 geworden). Hij is bij mij terechtgekomen doordat hij bij de vorige eigenaar (een kweker) ontsnapt was. Vervolgens heeft hij zeker 15-20 kilometer afgelegd, aangezien ik hem een heel eind van waar hij ontsnapte heb gevonden. Hij heeft in totaal ongeveer een paar weken tot een maand buiten doorgebracht.
Uiteraard de vorige eigenaar opgespoord aan de hand van de gegevens op de pootring. Deze wilde hem niet terughebben, dus is hij na een periode bij m'n collega in huis (zij had al vogels, ik moest me eerst voorbereiden) bij mij terechtgekomen.

Inmiddels woont Pikachu alweer een aantal maanden bij mij. Vanaf het begin heeft hij een vriendinnetje waar hij inmiddels onafscheidelijk mee is. Ze verblijven in een ruime woonkamervolière, en wanneer ik thuis ben mogen ze altijd los in de woonkamer. Ik voer ze een gevarieerd dieet van zaden, pitten, bladgroenten en af en toe wat fruit. In de kooi zijn volop dingen aanwezig om mee te spelen en aan te knabbelen. Toch houdt Pikachu niet op met constant al z'n borst- en rugveertjes uit te trekken, en als hij echt op dreef is ook de veren van z'n vleugels. Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Of is dit gewoon een gevolg van het trauma van z'n avontuur buiten?

Alvast bedankt!