Veren en poep eten, kan dat kwaad?

Gestart door Kiddo, november 10, 2019, 12:29:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiddo

Goedemiddag allen,

Sinds augustus heb ik een Engels grasparkietje. Hij is nu bijna 5 maanden oud.
Nu merk ik dat hij regelmatig een donsveertje opeet. Hij eet ook vaak zijn eigen poep op.
Verder eet hij goed, alleen zaadmix met eivoer er doorheen. Van groente en fruit moet hij niks weten. Hij drinkt prima, kwettert als hij iets leuks hoort. Gierst is hij gek op, maar bied ik alleen uit de hand aan. Hij durft het nog niet te pakken. Ik bied hem ook maagkiezel aan, maar dat eet hij niet. De sepia heb ik eruit gehaald, omdat dit te zout voor hem zou zijn. Als bodembedekking heeft hij beukenhout snippers.

Nu is mijn vraag. Kan het kwaad dat hij zijn veren en poep eet? Ik zie hem namelijk ook regelmatig kokhalzen.
Of heeft hij misschien een tekort en moet ik hem bijvoeren?
Of is er een andere verklaring?

Ik hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven, want ik maak me wel zorgen.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Kleintjes



Sommige parkieten (en andere vogels / dieren) eten wel eens donsveertjes. Ik heb hier al vaker naar gezocht, en ook op ander plaatsen gevraagd, maar schijnbaar weet niemand echt waarom. Ik betrap soms zelfs mijn konijntje dat ie donsjes snoept o.o Geen idee wat er lekker aan is, ik vind de donsjes niet smaken (niet vragen :P )

Poepjes eten heb ik wel eens eerder gehoord, soms zouden ze dit kunnen doen door 'n tekort aan vitamientjes, volgens anderen uit verveling, of 't beroemde "geen idee".

Groente en fruit kun je leren eten. Net als bij kinderen werkt 't trucje "zien eten, doet eten" vaak. Als ze zien dat jij iets eet, willen ze 't vaak ook proberen. Tuurlijk, je hoeft 't niet echt te eten als je 't zelf niet lust, maar doen alsof is vaak genoeg :)


Opgelost ;) (Mocht 't weer gebeuren, dan is dit postje handig ;)  )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses