Gedragstoornis

Gestart door Fallaner, november 03, 2019, 00:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fallaner

Hallo allemaal,
Mijn vrouw en ik zitten met een groot probleem in een kleine verpakkingen.
We hebben Dino ongeveer een jaar en drie maanden, handtam gekocht en eerst er zeer veel plezier aan gehad.
Hij gedraagt zich nu zeer dominant naar mijn vrouw, heeft haar tot bloedens toe gebeten. Hij is echt van niets bang.
Het grootste probleem stelt zich de laatste maanden, hij is namelijk oversekst (sorry voor het taalgebruik) schuurt tegen alles en geeft zaadjes, zijn speelgoed en valt aan als we het wegnemen, schuurt nu zelfs op zijn stok, krijst voortdurend. Zaadjes geven en schuren is ook continu de dag door.
Hij krijgt dagelijks een aantal uur vrij vlucht. We overwegen er een ander vogeltje bij te zetten maar weten niet hoe er aan te beginnen en of dat zomaar kan. We willen ook geen nestjes hebben. Ik wou deze vraag op een fb groep plaatsen maar daar word je onmiddellijk aan de schandpaal genageld wat niet de bedoeling is bij een hulpvraag. Graag info zo ook waar we een ander vogeltje nu kunnen vinden.
Alvast bedankt

AnneS

Ik wil je niet aan de schandpaal nagelen....maar dit soort gedrag kan wel ontstaan als je vogels alleen gaat houden.Vogels hebben in mijn ogen ALTIJD een soortgenoot nodig om gelukkig te zijn.En zonder nestkastje of nestgelegenheid krijg je geen jonkies.Bovendien kun je ook net zoals ik twee mannetjes houden.Wel zou ik omdat er nu al een "probleem"is met de vogel,het rustig aanpakken.Dus een tweede vogel kopen,man vrouw maakt op zich niet veel uit en die met een aparte kooi naast elkaar zetten om ze zo te laten wennen.Na enkele dagen laat je ze samen los vliegen en als dit een paar dagen goed gaat zet je ze samen in een kooi.Succes!