Parkietje is eigenlijk net een klein kind

Gestart door michger, oktober 29, 2019, 22:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

michger

Toevallig zag ik aan het begin van de avond iets over kinderen die met allerlei smoesjes komen om maar niet te hoeven eten in ieder geval niet datgene wat ze niet lusten. Ze hebben buikpijn of hoofdpijn of hebben net een appel gegeten.
Ik zat net mijn parkietje tijdens het eten te bekijken en het is eigenlijk net een kind. Hij neemt een paar hapjes en gaat dan weer even een rondje vliegen, komt weer terug voor paar zaadjes en gaat weer even spelen met een speeltje of komt op mijn schouder zitten enz. enz.
Wat me ook al eerder is opgevallen is wanneer ik in de huiskamer ben en hij is aan het spelen dat wanneer ik dan naar de keuken ga hij, niet altijd maar wel vaak stopt met spelen tot ik weer terug ben dan gaat hij ook weer verder met zijn spel.

Rammetje

#1
Ik heb wel eens ergens gelezen dat parkietjes het verstand van een kind van drie jaar hebben. Ik merk dat hier ook wel eens, heel leuk om te zien, je ontdekt elke keer weer iets anders.

Veel plezier ermee!

michger

Oh dat plezier komt helemaal goed, dat heb ik al meer dan genoeg.
Ik heb gelezen dat een parkiet zelfs het verstand van een 4 jarige heeft.

Kiddo

Mijn parkietje's gedragen zich ook regelmatig als een stel peuters.
Als ik bijvoorbeeld ze af wil dekken voor de nacht, gaan ze opeens spelen. Terwijl ze daarvoor zaten te knikkebollen op hun schommel. En als ik groente in de kooi doe, is het niet interessant. Maar doe ik er een zoete appel of druif in doe, vallen ze het letterlijk aan. Als ik de ruimte verlaat, gaan ze hard roepen tot ik terug kom.
Ik heb ook mijn oudste medicatie moeten geven. En hij leek op een gegeven moment te begrijpen dat ik hem wilde helpen.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Sara

Het zijn inderdaad net kleine kinderen, en ze ook heel pienter. Zo had ik een parkietje dat graag met een balletje speelde op tafel. Op een keer liet hij dat van de tafel vallen en dan ging ik naar hem toe om het op te rapen. Natuurlijk had meneertje dat door, en bleef hij het balletje vanaf dan op de grond gooien omdat hij het geweldig vond dat 'zijn personeel' het voor hem opraapte.  ;D

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes