Vraag bodembedekking voor kruiper

Gestart door AnneS, oktober 13, 2019, 08:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnneS

We hebben een kruiper,hij is geboren half 2018 en tot nu toe ging het best goed met hem.Hij en zijn vriendje hebben de Montana Madeira nummer 3 en we hebben de kooi zo aangepast dat hij van tak tot touw kan klimmen.Hij kan een heel klein beetje vliegen,maar niet meer dan 20cm afstand.Nu valt het de laatste dagen op dat hij steeds vaker naar beneden valt.We dekken de kooi 's avonds af en nu vanmorgen toen ik de doek weg haalde zag ik dat hij onderin de kooi aan de tralies hing en min of meer klem zat onder zijn zwembad,naar boven klimmen kon hij altijd erg goed maar naar beneden is lastiger.Zijn vriend zat ook niet op de hun slaaptouw.We hebben hem gepakt en bij zijn vriend gezet.Hij zat eerst een beetje bol en zwaar te ademen,maar na een kwartiertje begon hij zich te "wassen"en werd weer wat spraakzamer.Ik maak me toch wel erge zorgen,want dit is echt een parkiet uit duizenden zo lief en gezellig,ik moet er niet aan denken dat hij er op een dag niet meer is.Maar de kooi is 1 meter hoog,en op de stalen bodem heb ik kranten en beukensnippers.Nu is mijn vraag hebben er mensen ervaring met dempende bodembedekking zoals fleece,schuimrubber oid?Iets wat wasbaar is en toch goed de val wat minder hard maakt.Ik hoop dat er toch iemand is die hier antwoord op heeft.

AnneS

Ik heb eventuele antwoorden niet afgewacht,dus we hebben schuimrubber met daaroverheen een laken neergelegd.Ik hoop dat het afdoende is en hem daarmee wat leed te besparen.Vooralsnog vinden beide parkieten het maar gek dat er nu "iets"op hun bodem ligt en blijven tot nu toe bovenin zitten,haha.Ze moeten er weer even aan wennen.

Kleintjes

Zolang je vriendjes er niet aan lunnen knagen, is 't 'n prima oplossing.
Ikzelf heb destijds, toen ik 'n stuiterkontje had (kon niet vliegen vanwege afgebroken staartveren door haar vallen), 'n heus kussen gemaakt. 2 grote, oude theedoeken (zitten geen lusjes aan zoals badstof wel heeft) aan elkaar genaaid, gevuld met schuimvlokken, en dat ging prima. Mevrouw vond 't zelfs zo fijn, dat ze expres omlaag begon te springen, hahaha.

Goed opletten, dat ze niet aan ;t schuim kunnen, dan is dit 'n prima oplossing :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

AnneS

Hmmm,soort trampoline voor parkieten,whahaha.Vooralsnog is hij gelukkig niet meer gevallen sindsdien,maar we laten dit mooi liggen want het kan ieder moment weer gebeuren.