Roxy heeft de kooi verlaten

Gestart door Erwin54, oktober 05, 2019, 16:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin54

Na goed een maandje bij elkaar (Sjaak & Roxy), ging het afgelopen week goed mis. Er brak een hevige strijd uit met veel gekrijs, gepik en gefladder.
De pop ging letterlijk in de aanval en geen idee waarom. De strijd was kort en hevig en uiteindelijk verdween Sjaak op de bodem van de kooi en wou niet meer naar boven.
Als hij dat probeerde ging ze gelijk weer in de aanval en ze liet hem ook niet meer eten. Ik heb Roxy uiteindelijk in een andere kooi gezet en ze een paar dagen later weer bij elkaar gezet. En weer ging het mis.
Nu ken ik de eigenaar van de winkel waar ik ze heb gekocht goed, en ik mocht haar terug brengen. Sjaak is zijn vriendinnetje kwijt  :( maar zit zich voorlopig lekker te verzorgen, en begint wat tammer te worden. Ik wacht even met de aanschaf van een 2e vogeltje.

Sara

Welkom op het forum!

Wat naar om te lezen dat het iet goed afgelopen is. Pikken komt wel eens voor, maar als er ééntje zo erg het onderspit delft zou ik ook wel ingrijpen.

Ben je trouwens zeker dat Sjaak een mannetje is? Echt vechten wordt vaker gezien als het twee popjes zijn, maar natuurlijk kan het gewoon dat het niet klikt. Had je ze eerst een tijdje in een aparte kooi laten kennismaken met elkaar?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Erwin54

Je hebt gelijk Sara,
Ik ben nog een newbie maar doe mijn best. Gelukkig kwettert hij er weer vrolijk op los.  :)

Erwin54

Citaat van: Erwin54 op oktober 06, 2019, 19:46:57
Je hebt gelijk Sara,
Ik ben nog een newbie maar doe mijn best. Gelukkig kwettert hij er weer vrolijk op los.  :)

Erwin54

Hoi Sara.

Dit keer laat ik ze eerste kennismaken in allebei hun eigen woning ;)
Volgens mij is dit een dame, volgens de verkoper rond de 13 maanden oud.
Wat denk jij?  Groetjes Erwin

Kleintjes

Jammer dat 't niet gegaan is zoals gehoopt.
Wel fijn, uiteraard, dat je 'n nieuw vriendinnetje voor Sjaakie hebt gehaald. Lijkt inderdaad 'n popje te zijn - pin me er niet op vast, ik heb 't al eens eerder mis gehad (bij mijn eigen schatjes, hahaha)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses