Vriendje voor mijn parkietje

Gestart door Sylviadr82, september 28, 2019, 12:08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sylviadr82

Hoi ik heb al 3 jaar een parkietje hij is super gelukkig
Maar nu zou ik graag een vriendje voor hem halen ik vraag me af of dit kan hij zit nl al 3 jaar alleen

Grtjs

AnneS

Ja dat kan!En graag zelfs! Maar....je kunt niet zomaar een parkietje er bij kopen en deze bij je 3-jarige zetten.Je zult tijdelijk een tweede kooitje(even een goedkoop kooitje van Marktplaats) naast je huidige kooi moeten zetten zodat ze eerst op afstand kennis kunnen maken.Vervolgens kun je ze samen los laten vliegen en als dat allemaal goed gaat kun je ze samen in een kooi zetten,mits je huidige kooi ruim genoeg voor 2 parkieten.Is je parkiet een mannetje,dan kun je er een pop of een mannetje bij zetten,maar als je nu een vrouwtje hebt dan kun je daar het beste een mannetje bij zetten.Twee popjes kan heel soms wat lastiger zijn om samen te laten leven.Succes en ik hoop dat je hier nog een komt vertellen hoe het gegaan is.

Sylviadr82

Heb er sinds gisteren een parkietje bij en voorlopig gaat alles goed want ze negeren elkaar compleet

michger

We zijn nu paar dagen verder. Hoe gaat het nu met ze, negeren ze elkaar nog steeds of gaat het al beter?

AnneS

Oh leuk zeg!Ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat.

Sylviadr82

Wel.... Ze tolereren elkaar zitten meestal elk op een andere plek maar ruzie is er niet dus gaat prima

AnneS

Klinkt hartstikke goed hoor!Als de eerste zo'n lange tijd alleen heeft gezeten dan zal hij er ook wat langer over doen om te wennen aan de nieuwe situatie.