Wanneer voor het eerst los?

Gestart door Yuri, september 03, 2019, 13:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yuri

Hoi allemaal,
Sinds 5 dagen hebben wij een jong parkietje. De eerste dag zat hij onwennig in zijn kooi, de derde dag was dat al helemaal over en hij haalt inmiddels de mafste capriolen uit oa salto's, graven, klimmen, acrobatiek, hij doet af en toe zelfs een rugrol (!) en hij speelt zeer actief met de speeltjes in de kooi. Hij is helemaal niet bang voor onze handen, gaat al sinds dag 4 rustig op onze platte hand zitten om voer te eten (in trosgierst heeft hij geen interesse). Ik heb geprobeerd om hem op mijn vinger te laten opstappen, maar dat doet hij niet. Als mijn vinger dichterbij komt, blijft hij gewoon zitten kijken naar die vinger en verroert geen veertje! Ik kan hem dan ook gewoon op zijn buikje kriebelen, hij blijft gewoon zitten. Andere momenten probeert hij via mijn hand de kooi uit te komen. Mijn vraag is: zou ik hem al uit de kooi kunnen laten? Als ik kijk naar adviezen op internet en dit forum, staat er bij de één dat hij echt uit zichzelf op je vinger moet stappen, bij de ander staat dat de eerste vlucht kan als hij niet bang meer is en op je hand durft te zitten. Ik hoor graag wat jullie vinden!

Paul0106

Het kan wel. Ik vind het wel handig dat de parkiet op de hand blijft zitten als je hem terug wil zetten. Al dan niet met voer.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk


AnneS

Het kan prima.Ik heb zelf nog nooit mijn parkieten zodanig tam gemaakt dat ze op mijn handen oid gaan zitten en ze mogen/mochten altijd hele dagen direct los.Ze gaan vanzelf wel terug.Is dit parkietje alleen of heeft ie een maatje die al los vliegt?

Yuri

Parkietje is alleen. Ik heb het al een keer geprobeerd, hij heeft de hele avond in de keuken op de koelkast gezeten. Heb hem uiteindelijk makkelijk kunnen pakken omdat hij ging slapen. Vanavond maar weer eens proberen!

AnneS

Komt best goed.Maar ik hoop wel dat je dit diertje niet voorgoed alleen laat zitten,parkieten zijn groepsdieren en in het belang van hun welzijn is een maatje een van de basisbehoeftes.Hoe veel aandacht we ook geven we kunnen nooit een parkietenmaatje die er 24 uur voor hem zal zijn vervangen.