Parakietje bijt

Gestart door Paul0106, augustus 23, 2019, 20:04:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul0106

Hallo,
Sinds 3 weken hebben wij 2 grasparkieten. Max en Moos van zo'n 4 maanden oud. Ze zijn nu beide in de eerste rui. We hebben ze bij de dierenwinkel gekocht en doen het heel goed. Ze kibbelen regelmatig en willen altijd wat de ander ook heeft. Ze zijn ook heel lief voor elkaar en geven elkaar eten.
Ik vermoed dat het 2 poppen zijn die we hebben gekregen, maar zo lang het goed gaat vind ik dat niet erg.

Nu gebeurt het dat als ze op mijn hand zitten met voer of trosgierst dat Moos steeds begint te bijten. Behoorlijk hard. Het bloed nog niet, maar merk dat het steeds harder wordt. De afdrukken zijn in mijn vingers te zien. Ik verdraag het nog maar net.
Kan dit met jaloezie te maken hebben? Max zit nl steeds als eerste op mijn hand. Deze heeft gewoon iets meer lef en is daardoor tammer. Moos volgt altijd na hem, maar dan dus mijn vingers onder handen neemt.

Ik probeer het bijten te negeren, maar dat wordt steeds lastiger. Iets anders doen vind ik lastig omdat Max op mijn hand zit en ze nog in de tam maak fase zitten.

Iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt? Is het jaloezie of angst voor mijn hand of misschien wel pubergedrag? Ik vind het niet leuk meer om Moos op mijn hand te nemen, en dat vind ik vervelend.

Kleintjes

Hoihoi,

als ze ongeveer 4 maanden zijn dan heb je pubertjes in huis. 't Tijdperk van uitproberen wat wel en niet mag - en bijten hoort daar ook bij. Zo moelijk als 't ook is, probeer 't te negeren als ze bijten, en beloon ze als ze niet meer bijten en gewoon lief zijn.

Pubertjes kunnen erg vervelend zijn qua bijten, maar ook hier komen ze doorheen ^^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Paul0106

Bedankt voor je reactie.
Vandaag voor het eerst de vogels los laten vliegen. Moos ging na 1 rondje weer snel terug in de kooi. Max heeft de hele tijd lekker rond gefladerd en de kamer ontdekt. Hij wilde alleen niks meer van mijn hand hebben. Dat komt vast wel weer. Erg leuk was het.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk


AnneS

Ik heb eerder het idee dat je twee mannetjes hebt.De foto is lastig te zien,voor de achterste vogel,maar de voorste lijkt met met zijn blauwe neusdop toch echt een mannetje.Dat bijten,ach ja,dar doen die van ons ook wel als we bij de kooi gaan staan en onze vingers door de tralies steken dan ie er ook eentje die gretig bijt,en toch niet uit agressie lijkt me,meer speels denk ik.Probeer hem af te leiden oid.Leuke parkieten trouwens,vooral de groene vind ik erg mooi.