parkietjes afstaan

Gestart door cathy77, augustus 21, 2019, 16:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cathy77

3 jaar geleden ben ik gestart met 2 parkietjes van een vriend: Snowy en Icy
Intussen zijn het er 14 in een grote huiskamer volière. Ze hebben allemaal een naam en zijn allemaal verschillend. Elke dag ga ik er op mijn gemak een poosje van genieten.
Regelmatig mogen ze in de avond rondvliegen.
Dit voorjaar heeft er een stel jongen gekregen.
Wat heb ik er van genoten. Wat zijn ze leuk als ze zo van kleins af aan in je handen zijn geweest.
Maar ik voel met angst en beven een probleem met mijn longen. Het stof slaat op mijn longen ondanks het goed schoonmaken en ondanks de luchtreiniger.
Ik wil ze niet kwijt maar zie aankomen dat dat moet gebeuren.
Hoe zorg ik er voor dat ze veilig terecht komen.
Jade en blue, kleintje en summer, pierrot en denim. De bende van 4: evening, purple, cloud en steel.Luna, inky ,Charly en Snowy.
Ze zijn me lief.

Skarpy

Er zijn altijd hobbyisten die parkieten houden. Ik zou ze op Marktplaats zetten of op speciale koop- en verkoopsites voor vogels, die zijn er ook. En anders kan je eventueel kwekers benaderen, met name bepaalde kleurslagen kunnen dan favoriet zijn. Probeer wel de gevormde koppeltjes samen te verkopen.

AnneS

In ieder geval zorgen dat er niet nog meer uitbreiding komt,dus geen nestkastjes etc,dan word er ook niet gebroed.Je zou als je ze niet kunt missen een voliere buiten kunnen bouwen en anders inderdaad Marktplaats om zo een ander adres te vinden voor ze.Ik ben ook geen voorstander van zoveel vogels in huis,niet voor de mensen,maar ook niet voor de vogels zelf,het is gewoon niet gezond.